Ihmeotukset ja niiden olinpaikat - J. K. Rowling9

Kirja-arvio :: Ihmeotukset ja niiden olinpaikat

Kirjoittanut MoonEye

Harryn, Ronin ja Hermionen kommentit on niin parhaita xD kannattaa lukea, erittäin hyvä lisäys Potter-maailman yksityiskohtiin. En jaksanut ensimmäisellä lukukerralla lukea kaikkien ihmeotusten kuvauksia, sillä keskityin Harryn kommenttejen ja havainnollistuksien bongaamiseen, mutta myöhemmin luin kannesta kanteen. Suosittelen, jos tykkäät pottereista :)

Ihmeotukset ja niiden olinpaikat

Alkuteos ilmestynyt 2001. Kirjoittajaksi merkitty Lisko Scamander. Suomentanut Jaana Kapari.

1. laitos 2001. Nidottu.
2. laitos 2017. Kansi ja kuvitus: Tomislav Tomic. Sidottu, kansipaperi.

Lisko Scamanderin Ihmeotukset ja niiden olinpaikat -kirja kuuluu jo melkein jokaiseen maamme velhokotiin. Nyt saavat jästitkin ainutkertaisen tilaisuuden saada selville, missä viisikoipinen elää, mitä puhpallura syö ja miksi kyhmeille ei kannata jättää maitoa ulos.

Kirjan tuotto menee Comic Reliefille, eli ne markat, eurot ja kaljuunat, joihin tämän vaihdat, tekevät taikoja, joihin ei velhokaan pysty. Jos sinusta tuntuu, ettei tämä ole riittävä syy luopua rahoistasi, voin vain toivoa, että satunnaiset velhot ovat hyväntahtoisempia, jos joskus näkevät, kun mantikori hyökkää kimppuusi.