Käärmeenlumooja (Faunoidit #1) - Annukka Salama10

Kirja-arvio :: Käärmeenlumooja

Kirjoittanut forgotten dreams

Aivan älyttömän taitavasti kirjoitettu kirja. Rakastuin siihen jo ihan ekoilla sivuilla, vaikka en kunnolla edes tiennyt vielä mistä kirja kertoo. Teksti oli niin mukaansatempaavaa. Sitten kun oli päässyt muutaman luvun eteenpäin niin ei voinutkaan enää lopettaa lukemista. Huumori on loistavaa se on ihan pakko sanoa :D. Tämä oli mun lempikirja vuosi sitten mutta nyt kun oon lukenut myös toisen osan niin en tiedä kumpi on parempi. Mutta siis tämä sarja on parhaita lukemiani kirjoja. IKINÄ. Rakastan niitä ihan yli kaiken <3

Käärmeenlumooja

Graafinen suunnittelu: Anna Makkonen. Sidottu.

Topelius-palkintoehdokas 2013.

”Se skeittasi kuin joku Tony fucking Hawk.”

Oletko koskaan miettinyt miltä tuntuisi, jos puolet kyvyistäsi tulisi satunnaisesti valitulta eläimeltä? Unna on ketterä kuin orava. Hän putoaa aina jaloilleen, kiipeää puuhun vaikka takaperin ja heittää skeittilaudalla henkeäsalpaavia voltteja. Unna on luullut olevansa ainoa laatuaan, kunnes skeittaa itsensä salaperäisen Rufuksen jengiin. Synkänkomea poika ottaa Unnan suojelukseensa, mutta tuo yhteisöllisyyden lisäksi tämän elämään kasan hallitsemattomia riskejä. Toiset niistä ovat suloisia kuin suudelma, toiset tappavia kuin metsästäjän luoti.

Käärmeenlumooja on faunoideista kertovan sarjan villin tyylikäs avausosa, joka yhdistää yliluonnollisia aineksia ja leiskuvaa intohimoa poikkeuksellisen vetävällä otteella. Annukka Salama (s. 1980) on tamperelainen nuorten- ja lastenkulttuurin moniosaaja. Käärmeenlumooja on hänen esikoisromaaninsa.

Kirjatraileri Youtubessa.

Käärmeenlumooja kulkee hauskasti fantasian ja toden rajamailla. (…) Fantasian piirteet istuvat hyvin tavanomaiseen kaupunkikuvaan ja vielä korostuvat loppua kohti.” – Mari Viertola, Turun Sanomat