Smaragdinvihreä (Rakkaus ei katso aikaa #3) - Kerstin Gier8

Kirja-arvio :: Smaragdinvihreä

Kirjoittanut LonelyDiamond

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Hieno päätös sarjalle. Kirjailija sai kaikki langat sidottua mukavasti yhteen. Epäkohtina sarjassa voisin pitää sitä, kuinka Gwendolynin ja Gideonin rakkaus leimahtaa viikon tuntemisen jälkeen ilmiliekkeihin ja heti ollaan valmiita suurinpiirtein kuolemaan toisen puolella. Ja sitten lopulta päädytään elämään yhdessä maailman loppuun asti, kuolemattomia kun ollaan tietty. En kuitenkaan kiellä ettenkö silti olisi aivan ihastunut tähän sarjaan. Ajassa matkustaminen on vain niin kiehtova ajatus. Pienet aivonystyräni aivan kipeytyvät kun rupean sitä liiaksi ajattelemaan. Mutta siis, kaiken kaikkiaan hieno tarina lämpimällä huumorilla höystettynä. Suosittelen lämpimästi nuorille romantiikannälkäisille tyttösille.

Smaragdinvihreä

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Ilona Nykyri. Sidottu.

Aikakaudesta toiseen seikkaillut Gwendolyn on aivan maassa. Oliko Gideonin rakkaudentunnustus lainkaan todellinen?

Särkynyttä sydäntä ei ole kuitenkaan aikaa jäädä parantelemaan, sillä sukunsa aikamatkaajageeniä kantavalla Gwenillä on pian aivan uusia huolia. Hänen pitäisi toteuttaa tehtävänsä aikamatkaajana, kun vain tietäisi mikä se on… Saint-Germainin kreivin menneisyydessä punoma verkko kiristyy ovelasti huomattavan paljon myöhemmin, ja niinpä Gwenin ja Gideonin on selvitettävä salaisuus ja syöksyttävä seikkailuihin halki aikojen, olipa rakkaudessa ryppyjä tai ei.

Smaragdinvihreä on jatkoa Safiirinsinelle ja suositun Rakkaus ei katso aikaa -trilogian päätösosa.