Kirja-arvio: Outolintu

Kirjoittanut Andatar - 1.0

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Ei kyllä nyt oikein iskenyt tämä teos. Todella stereotyyppisiä ja paperinohuita henkilöhahmoja, joista ei jaksanut kiinnostua. Puuduttavan tuttu juoni, jonka tpahtumat arvasi siinä 50 sivua etukäteen. Ja kylläpä oli yksipuolisesti ja hirveällä toistolla esitetty porukan jaottelu Vaatimattomiin ja muihin... Eikö yhtään vähempi osoittelu ja alleviivaus olisi riittänyt? Olisi se ainakin ollut tyylikkäämpää. Kirjoittajalla ei ilmeisesti ole myöskään ollut mitään käsitystä joistakin fysiikan peruslaeista ja siitä, mihin ihmiskroppa kykenee hajoamatta. Kirjan maailmaa pohjustetaan ja kuvaillaan kovin vähän, mikä syö mielenkiintoa. Ympätään stereotyyppisen tylsä rakkaustarina, ja se on siinä. Tätä kirjaa lukiessani ajattelin ihan liian monta kertaa, että jaa, olen kyllä lukenut tämän kaiken aikaisemmin, ja paljon paremmin kirjoitettuna. Ehkä vain suomennos on kökkö.

Tietoa kirjasta :: Outolintu

Veronica Roth Julkaistu: tammikuu 16, 2014
Tyylit: scifidystopia, nuoret
Avainsanat: elokuva

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Outi Järvinen. Sidottu. Uusi painos elokuvakannella 2014, nidottu.

Kerron itselleni niin tiukasti kuin pystyn, että näin asiat täällä menevät. Me teemme vaarallisia temppuja ja ihmisiä kuolee. Ihmisiä kuolee, ja sitten me teemme lisää vaarallisia temppuja. Mitä pikemmin pystyn sen seikan omaksumaan, sitä varmemmin selviän hengissä tästä ... (lisää)

Perillä (Tarkoitettu-trilogia, #3)Labyrintti (Maze Runner, #1)Hiekkasotilaat (Routasisarukset, #2)Julma maaPoltettu maa (Maze Runner, #2)
Astorethein, punnort
Uusin jäsen: Emilia Suzi