Suden lupaus - Dorothy Hearst10

Kirja-arvio :: Suden lupaus

Kirjoittanut kirjafriikki blogi

Tämä on hieno kirja. Olen kirjoittanut tästä blogissani. Tässä linkki jos kiinnostaa. http://kirjafriikkji.blogspot.fi/2014/08/hearst-dorothy-suden-lupaus.html

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat ja Elisa Kirja

Suden lupaus

Alkuteos ilmestynyt 2008. Suomentanut Anu Niroma. Alkuperäiskannen suunnittelu: Honi Werner. Päällyksen suunnittelu: Maarit Norvanto. Sidottu, kansipaperi.

Pysy erossa ihmisistä.
Älä koskaan tapa ihmistä ilman syytä.
Pariudu vain laakson susien kanssa.

Näin kuuluu Laajalaakson susien lupaus. Kunnes nuori susinaaras Kaala uskaltaa rikkoa sääntöjä.

Kaala syntyy kiellettyyn sekaveriseen pentueeseen. Hänen annetaan jäädä henkiin, mutta hänen asemansa laumassa on alati uhattuna. Mikä pahinta, Kaala tuntee outoa vetoa susien metsästysmaille asettuneiden ihmisten seuraan. Kun samasta riistasta taistelevien lajien välille uhkaa syttyä kohtalokas sota, Kaalalla on viimeinen tilaisuus osoittaa olevansa luottamuksen arvoinen. Suden lupauksen taakse kätkeytyvän valheen on aika tulla julki.

Suden lupaus on Luolakarhun klaani -klassikkoon verrattu lumoava kertomus suden ja ihmisen yhteisen tarinan synnystä sekä siteestä, joka vielä 14 000 vuoden jälkeenkin näyttäytyy ystävyyden ja yksinäisyyden, luottamuksen ja vieraudenpelon koettelukenttänä. Kaalan tarina on jo ehtinyt kietoa pauloihinsa fantasian ja eläinten ystäviä eri puolilla maailmaa.

”Jos pidit Ruohometsän kansasta, älä jätä lukematta Suden lupausta.” – Jean M. Untinen-Auel, Luolakarhun klaanin kirjoittaja

”Hearst on nokkelan sujuvasanainen kertoja, jonka tarinaa ja luonnonkuvausta lukee ihan mielellään. Omassa luokassaan sekä aikuisille että nuorille sopiva kirja on mukava lukukokemus.” – Niklas Bengtsson, Portti