Haadeksen talo (Olympoksen sankarit #4) - Rick Riordan10

Kirja-arvio :: Haadeksen talo

Kirjoittanut Lonely Reader

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Siis mitäs tässä nyt voisi sanoa? Jotenkin tuntuu, että Rickin teokset vain paranevat osa osalta. Vuosi tässä tulikin odotettua sen jälkeen kun olin Athenen merkin lukenut. Kuukaudet vierivät joskus niin hitaasti etten meinannut kestää. Kavereistakaan ei ollut apua sillä he eivät ymmärrä innostustani Rickiin tai ylipäätään kirjoihin. Heistä luen liikaa ja olen aivan hirmuinen kirjafriikki. Ehkä olenkin mutta tukea tämän odottelussa olisin kaivannut. :( Kun olin saanut tiedon, että kirja on vihdoin ilmestynyt odottelin suomalaisen kirjakaupan ovilla kirjaimellisesti kun ne aukaistiin. taisivat myyjät hiukan ihmetellä ja luulla kahjoksi. Täytynee rangaista itseäni kuitenkin siitä etten muistanut tänne heti tämän saatuani ja luettuani niin tulla kommentoimaan. Ah taas kerran oli koukuttavaa luettavaa ja oli pakko lukea tauotta vaikka ulkona oli kaunis ilma. Annabethin kekseliäisyys ylitti taas itsensä. Ilman häntä he eivät olisi selvinneet. Samoin ilman Pervcyn taitoja ja kestävyyttä he olisivat menehtyneet. Annabeth piti heidät oikealla polulla ja Percy piti heidät hengissä. Täytyy ihmetellä miten Nico oikein selvisi sieltä hengissä vaikka obnkin Haadeksen lapsi. Siitä päästäänkin Nicoon. Voi voi. Cupidon kohtaaminen ja asían tunnustaminen ei tainnut olla helppoa. Ei sitä olisi ainakaan itse arvannut. Vaikutti niin normaalilta alussa. Joskus rakkaus on petollisempaa ja tuskallisempaa kuin kuolema. Frankin muutos jäi TODELLAKIN vähemmälle. Se harmittaa ja Hazelin Magian hallinta. Hyrr. Ei sovi hänelle ei sitten ollenkaan. Piper ja Jason jäivät hiukan taka-alalle ja se harmitti mutta vain hiukan. Jason ei ole lempityyppini. He eivät tehneet mitään suurta tai jännitävää ainakaan hirveästi. Kenties he tulevat Olympoksen veressä enemmän esille. Leo taas. Hänen ritarillisuus ja urheus nostivat häntä arvoasteikossani monta pykälää. Aivan uusi puoli nähtiin hänessä. Totta kai tiesin, että hän on myös tällainen mutta aiemmin se ei ole tullut esille näin hyvin. Kalypso odottaa varmasti innoissaan ja jotenkin sulosta, että hän lopussa ihastui Leoon vaikka oli luvannut ettei ihastu. Kuka nyt Leoa pystyy vastustamaan. ;) Upeat viisi tähteä joudun taas antamaan upealle ja HYVIN koukuttelevalle kirjalle. Aplodit Rick.

Haadeksen talo

Alkuteos ilmestynyt 2013. Suomentanut Ilkka Rekiaro. Sidottu.

Percy Jackson -faneja hemmotellaan taas!

Koukuttava tarina imaisee mukaansa kuin tornado. Kun Percy ja Annabeth putoavat rotkoon, joka syöksee heidät Tartaroksen syvimpiin syövereihin, viiden muun puolijumalan ei auta kuin totella Percyn käskyä. Heidän on etsittävä Haadeksen talo ja valloitettava Kuoleman ovi, jonka kautta sielut voivat siirtyä manalasta kuolevaisten maailmaan.