Kapinallinen (Outolintu-trilogia #2) - Veronica Roth9

Kirja-arvio :: Kapinallinen

Kirjoittanut Ida

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Hyvä kirja. Kun sain tämän käsiini (vihdoinkin) en voinut kirjaimellisesti lopettaa lukemista. Tämä oli mielestäni loistava kirja. Oli ehkä hitusen huonompi kuin outolintu, mutta tätä minä luin nautiskellen. Minä pidän Trisistä todella. Minua aina vain pimittää se että päähenkilö salaillee jotain ja jää siitä kiinni ja niin edelleen... Trisillä on kiva luonne. Terävän päämaja kohtaus oli myös todella jännää luettavaa. Myös yllätyin kun Uriah on divergetti. Minua myös harmitti mitä Marlenelle ja Shaunalle ja kaikille muille kävi. Loppukin oli niin hämmentävä että oli pakko ostaa englanninkielinen jatko-osa. Arvostelustani rajasin puolet tällä kertaa pois kun alkaa väsyttää.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Kapinallinen

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Outi Järvinen. Sidottu.

Meillä on sama suru molemmilla. Meillä on sota sisällämme. Joskus se pitää meidät hengissä, joskus se uhkaa tuhota meidät.

Tris on selvinnyt perhettään kohdanneesta raa'asta hyökkäyksestä, mutta maksanut selviytymisestään kovan hinnan.

Sodan uhka on silti käsin kosketeltavissa eri osastojen välillä. Mitä tulevaisuus tuo tullessaan? Kuuluuko siihen Neljä ja heidän tempoileva rakkaustarinansa? Sitä Tris ei tiedä. Selvää on, että sodassa ja rakkaudessa on aina valittava puolensa.

Outolinnusta kirjoitettua:

"Luvassa on jännitystä, romantiikkaa ja kiinnostavia hahmoja." – demi.fi

"Maailmalla tätä hehkutetaan hullun lailla, ja nyt todella ymmärrän miksi." – mustettajapaperia.blogspot.com