Mustan tikarin veljeskunta: Sisäpiirin tietoa

@ J. R. Ward
Mustan tikarin veljeskunta: Sisäpiirin tietoa - J. R. Ward 6.94   66

Alkuteos ilmestynyt 2008. Suomentaneet Mari Harve ja Päivi Vuoriaro. Nidottu.

Mustan tikarin veljeskunta – sisäpiirin tietoa on käsikirja Wardin vampyyrien maailmaan.

Mustan tikarin veljeskunnan vaiheista kertovat tarinat sijoittuvat nykyaikaan, mutta ovat vampyyriperinnettä parhaimmillaan. Salaperäisten yön valtiaiden taisteluiden, voittojen ja tappioiden lisäksi kirjat tempaavat lukijan nauttimaan romantiikasta − ja sarjan tavaramerkiksi muodostuneesta väkevästä erotiikasta.

Kirjassa on runsaasti lisätietoa sarjan hahmoista, hahmojen haastatteluja, pienoisromaani ja kirjoista poistettuja kohtauksia.

Keskustelu: J. R. Ward (57 viestiä)

Kirja julkaistu toukokuu 15, 2013 (Basam Books)
Tietoja muokattu tammikuu 20, 2016

Mustan tikarin veljeskunta

Sarjan suomentaminen jätettiin kesken.

Pääsarja Basam Shakti

Peto (Mustan tikarin veljeskunta #14) 7.48   57
Mustan tikarin veljeskunta: Sisäpiirin tietoa 6.94   66

Anneliana
tammikuu 24, 2017

Olin ihan älyttömän onnellinen, kun sain tämän kirjan käsiini. Mustan tikarin veljeskunnan sisäpiirin oppaassa on henkilöiden haastatteluja, Wardin mietteitä kirjojensa kirjoittamisesta, lyhyt novelli Zsadistista ja Bellasta (riemukiljuntaa!), veljesten välisistä vitseistä jne. -- Voi luoja, nauroin vatsa kippurassa tätä lukiessani. Vaikka ei tämä mikään kirja ollutkaan, se oli aivan ihana ja yksi rennoimmista lukukokemusista pitkään aikaan. Rhage ja Lassiter ovat tässä niin älyttömän huvittavia, voin taata sinulle todella makeat naurut. Ihana kirja oli. Lainaan varmaan sen taas pian, ihan vain Bellan ja Zsadistin novellin takia. Se oli aaaaaaivan ihana! Lue ihmeessä!

Keskiyön kyyhkynen
tammikuu 9, 2017

En voi olla rakastumatta jokaiseen lukemaani J.R.Wardin kirjaan. Hänen kirjoittamistaan kirjoista vain puskee läpi ilo kirjoittamisesta ja se, että Ward tekee juuri sitä mitä rakastaa. Mustan tikarin veljeskunta: sisäpiiritietoa on ihana paketti kaikkea ja paljastaa lisää veljeskunnan iki-ihanista vampyyreista! J.R.Ward antoi myös paljon vinkkejä kirjailijoiksi haluaville ja minulle tästä teoksesta oli todella paljon iloa ja puhdasta, nautinnollista lukukokemusta! Erityisesti Rhage toi itsensä esille ja loisti persoonallaan!

Ventovir
syyskuu 18, 2014

Mielestäni oli aika turha kirja, melkein sanoisin että rahastusta. En suosittele ainakaan ostamaan omaksi. Kannattaa keskittyä ennemmin "oikeisiin" kirjoihin :)

joulukuu 14, 2013

Kirjassa oli joitakin kivoja kohtia esim."mini tarina" Zsadistista yms. mutta siinä oli paljon turhaa ja melkein tylsää "tietoa".

marraskuu 4, 2013

Monta sataa sivua pitkä kirja pitää sisällään jos jonkinlaista tietoa. Siellä on ensinnäkin esittelyt kuudesta ensimmäisestä kirjasta sekä näiden veljesten hassunhauskat haastattelut. Lisäksi Ward on kirjoittanut tuntojaan jokaisen kirjan kohdalla. Mukaan mahtuu myös ihana lyhyttarina Bellasta ja Zsadistista (NAM!). Lisäksi sieltä löytyy muutama poistettu kohtaus sekä Wardin muita BDB - kirjoitelmia, veljesten chat-keskustelua, haastatteluja, parhaita paloja kirjoista sekä usein kysytyt kysymykset. Unohdinkohan jotain? Voi olla, mutta tuossa ne olennaisimmat. Wardin omia mietteitä oli ehkä liiaksikin asti, joten niitä tuli vilkaistua enemmänkin pintapuolisesti. Hänen mielipiteitään ensimmäisistä kirjoista oli todella mielenkiintoista lukea koska monet asiat siellä yllättivät. Kyllä tämän kirjan kautta oppi uusia asioita ainakin veljeskunnasta ja naurutkin sai jossei muuta. Suosittelen tutustumaan jos olet BDB - fani!

heinäkuu 11, 2019
K.Risse