Kirja-arvio: Sokeanäkö

Kirjoittanut HourglassEyes - 3.5

Ymmärrän miksi tämä on voittanut esim. Tähtivaeltajan; teksti on haasteellista ja juoni yllättävä. Ja vaikka omalla kohdallani (suuri) osa käytetystä termistöstäkin meni yli ymmärryksen, ei se estänyt kokonaisuuden tajuamista. Simppelisti sanottuna hyvää scifiä! Kirjan loppu sisältää paljon Wattsin käyttämiä/selittämiä lähteitä - joista näistäkin suurin osa menee ohi sektoriin ;) - mutta sitä yhtä joka minua jäi kiinnostamaan ei mainittu... ...joten jos jollakin on tietoa, miksi Watts nimesi aluksen vampyyrin Jukka Sarastiksi - hauska ja silmiinpistävä yksityiskohta suomalaiselle - , olisin todella kiitollinen selityksestä!

Tietoa kirjasta :: Sokeanäkö

Peter Watts Julkaistu: kesäkuu 7, 2013
Tyylit: scifikova scifi
Avainsanat: avaruusmatkat, tähtivaeltaja-palkinto, vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 2006. Suomentanut J. Pekka Mäkelä. Kannen suunnittelu: Jussi Kaakinen. Sidottu, kansipaperi.

Tähtivaeltaja-palkinto 2014. Hugo-palkintoehdokas 2007, Campbell-palkintoehdokas 2007, kolmas sija Locus-palkintoäänestyksessä (sf-kirjat) 2007.

65 000 vierasta taivaankappaletta iskeytyy maan ilmakehään ja palaa tuhkaksi. Seuraa hiljaisuus ja maailma pidättelee henkeään, kunnes aurinkokunnan ulkoreunaa kiertävä luotain havaitsee heikon signaalin. Joku ... (lisää)

Gunnm 9: Salemin valloitusHauskat hautajaiset: Venäläistä nykyproosaaSavupaholainen ym. kertomuksiaPunaiset skorpionitPintakuvio (Kulttuuri, #5)
HourglassEyes, Rinja
Uusin jäsen: netta frilander