Haadeksen talo (Olympoksen sankarit #4) - Rick Riordan10

Kirja-arvio :: Haadeksen talo

Kirjoittanut Lady_

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

RAKASTAN!!! IHANA!!! Tää kirja oli AIVAN IHANA, vaikka en päässyt kunnolla Percy Jackson -mielialaani. Tää kirja ei jotenkin vienyt mukanaan, niinkuin ne kaikki muut. No jaa, kukapa haluaisi päätyä Tartarokseen :D Mä en yhtään tykännyt niissä muissa osissa siitä, että Jasonista yritettiin tehdä jotain Percyn roomalaista vastinetta tai jotain. Mua ärsytti, että Jason ois muka yhtä hyvä kuin Percy, sillä kukaan ei voi olla!!! Ja Percy on johtaja EI Jason!!! Jason oli olevinaan jotain, vaikka jos Percy olis valinnu toisin, se olis voinut muuttaa Jasonin pullonokkadelfiiniks! Ihanaa että Jason jotenkin sivuutettiin tässä. Ja sitten Piper. Se on ihan mukava ja kiva, utta jotain ärsyttävää siinäkin on. Kai liittyy jotenkin siihen, että mä vertaan sitä Annabethiin. Hazel on ihan hyvä tyyppi ja mä rakastan (oliks se Arion?) Arionia. Frankissa ärsyttää se, miten paljon se on saanut lahjoja, mutta muuten ihan kiva. Leo on ihana! Jotenkin en voi olla tuntematta sympatiaa ja myötätuntoa sitä ja Hefaistosta kohtaan. Leo on niin sulonen ja hauska! Nico... ÄÄÄÄÄK!!!! IHANA! Siis niin sulosta ja ihanaa! En kylläkään voi kuvitella Percyä jonkun muun kuin Annabethin kanssa, -jonka se on tuntenut 12 vuotiaasta asti- enkä varsinkaan pojan kanssa, mutta on niin sulosta että Nico on ihastunut/rakastunut Percyyn. Käy myös sääliks koska se kuvittelee ettei sillä oo ketään, vaikka sillä on Percy ja Hazel ja kaikkia muita, jos se antais vaan niiden auttaa. Kukaan ei naurais sen tunteille Percyä kohtaan tai minä ja Jason (tää juttu sai mut lämpenemään vähän VÄHÄN Jasonille) hakattais se. Percy mun ihana sankari! Mä muistan kun aloin lukemaan Salamavarasta ja jäin koukkuun. Nykyään Percy tuntuu parhaalta kaverilta tai pikkuveljeltä. Se on ystävällinen, urhea, komea, hauska ja todellinen sankari. Ei mikään pyrkyri, niin kuin Jason. Tässä kirjassa muasuretti se, miten monta ihmistä Percy oli yunohtanut ja miten monta lupausta rikkonut. Percy on kiireinen ja epäitsekäs, mutta sen pitäis välillä lopettaa se hirviöisen hakkaaminen ja soittaa äidilleen (mikä ois aika vaarallista...) ja tarkistaa muutama ihminen jota on luvannut auttaa. Kysellä kuulumisia ja käyttäytyä niikuin tavallinen ihminen. Mutta kaikilla on vikansa ja Percyn vika on liika sankarillisuus <3 RAKASTAN <3<3<3<3<3

Haadeksen talo

Alkuteos ilmestynyt 2013. Suomentanut Ilkka Rekiaro. Sidottu.

Percy Jackson -faneja hemmotellaan taas!

Koukuttava tarina imaisee mukaansa kuin tornado. Kun Percy ja Annabeth putoavat rotkoon, joka syöksee heidät Tartaroksen syvimpiin syövereihin, viiden muun puolijumalan ei auta kuin totella Percyn käskyä. Heidän on etsittävä Haadeksen talo ja valloitettava Kuoleman ovi, jonka kautta sielut voivat siirtyä manalasta kuolevaisten maailmaan.