Viimeinen haltia - Silvana De Mari7

Kirja-arvio :: Viimeinen haltia

Kirjoittanut Lyffe

Kirjan alkupuolisko oli mielestäni hauska ja humoristinen. Loppua kohden kirja kääntyi ennemminkin jännittäväksi ja liikuttavaksi. Luin tämän suunnilleen 11-vuotiaana, ja silloin tykkäsin tästä kovasti. Suosittelen kaikille fantasiasta pitäville, jotka etsivät tunteikasta ja kevyttä lukukokemusta. :)

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Viimeinen haltia

Alkuteos ilmestynyt 2004. Suomentanut Laura Lahdensuu. Päällyksen kuva ja mustavalkokuvitus: Gianni De Conno. Päällyksen typografia: Kirsi Kujansuu. Sidottu.

Kiehtova fantasiaromaani Italiasta

Orpo haltialapsi Yorshkrunsquarkljolnerstrink tarpoo nälissään ja hädissään pois tulvivasta kylästään, jota vaivaa loputon sade. Nainen nimeltä Sajra – pakomatkalla hänkin – pelastaa kylmettyneen lapsen, ja vastoin ihmisten ja haltioiden kanssakäymistä määrääviä sääntöjä he jatkavat matkaansa yhdessä. Seudun pääkaupungin palatsin kellareista matkalaiset löytävät vanhan ennustuksen: maailmaa piinaava sade lakkaa, kun viimeinen haltia ja viimeinen lohikäärme kohtaavat. Alkaa monivaiheinen seikkailu, kertomus ystävyydestä ja rohkeudesta, suvaitsevaisuuden taistelusta ennakkoluuloja vastaan.

Viimeinen haltia on Italian menestynein fantasiaromaani, täynnä jännitystä, huumoria ja lohikäärmeiden ikivanhaa viisautta.