Auringonlasku (Soturikissat: Uusi profetia #6) - Erin Hunter9

Kirja-arvio :: Auringonlasku

Kirjoittanut helen1

Kirja oli mielestäni mahtava. joskus olin kyllä vähän hämmentynyt että oliko kyse unesta vai todesta mutta muuten kirja oli hyvä mielestäni se vain loppui todella nopeasti joten jään odottamaan uuttä soturikissat sarjaaa.

Black Friday: Adlibris tarjoaa 10% alennuksen kirjoista koodilla BLACK21 (voimassa 28.11.2021 saakka)

Auringonlasku

Alkuteos ilmestynyt 2007. Suomentanut Nana Sironen. Sidottu.

Myrskyklaanin leiriin hyökänneet mäyrät ovat jättäneet jälkeensä suuren sekasorron, eikä klaanin varapäällikön Harmaaraidan kohtalosta ole vieläkään mitään tietoa. Jotta klaanissa säilyisi järjestys, Tulitähden on päätettävä pian, kenet hän nimittää uudeksi varapäälliköksi.

Nuori vallanhimoinen soturi Vatukkakynsi odottaa kiihkeästi tulevansa valituksi. Hänen riitansa Oravaliidon kanssa on viimein ohi. Hän kuitenkin jatkaa salaisia yöllisiä tapaamisiaan isänsä Tiikeritähden ja velipuolensa Haukkahallan kanssa, ja Tiikeritähti lietsoo poikiaan vallankaappaukseen.

Lopulta Vatukkakynnelle koittaa totuuden hetki: hänen on ratkaistava, haluaako hän seurata isänsä käpälänjälkiä vai pysyä uskollisena päällikölleen.

Uusi profetia on toinen soturikissojen seikkailuista kertova sarja. Auringonlasku on sarjan päätösosa.