Kirja-arvio: Kissatyttö

Kirjoittanut Kattinka - 4.0

Jes, kivaa, että ihmiskissoistakin on oma sarjansa kaikenmaailman jo lähes kliseisten vampyyri- ja ihmissusi-kirjojen lisäksi! Kirjan lukemisesta on nyt jo hieman aikaa, mutta se kuitenkin olikin sen verran vaikuttava, että se on jäänyt mieleeni. Kirja oli jännittävä, luin sen muutamassa päivässä, vaikka minulla olikin paljon kiireitä. En vain malttanut olla lukematta! :D Kirjan idea oli toimiva ja tarina eteni jouhevasti. Kielestä ja tapahtuma huomasi, että kirja oli tarkoitettu nuorille aikuisille eli se ei ollut "liian kevyttä". Pidin siitä, että kirjan päähenkilö ei ollut vässykkä eikä naiivi, vaan omapäinen ja säpäkkä! Odottelen kirjn kakkososaa saapuvaksi omaan paikalliskirjastooni, muut osat siellä jo onkin.

Tietoa kirjasta :: Kissatyttö

Rachel Vincent Julkaistu: maaliskuu 23, 2011
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia, paranormaali romantiikka
Avainsanat: kissat

Alkuteos ilmestynyt 2007. Suomentanut Virpi Kuusela. Nidottu.

Näytän periamerikkalaiselta opiskelijatytöltä, mutta olen ihmiskissa, muodonmuuttaja. Elän kahdessa maailmassa.

Meitä kissatyttöjä on vähän, ja suvun jatkamisen kannalta me olemme kultaakin kalliimpia. Halusin kuitenkin oman elämän ja pakenin paineita yliopistoon, kunnes eräänä yönä kulkukissa hyökkäsi kimppuuni.

Minua oli varoitettu kulkukissoista – ihmiskissoista ilman laumaa – jotka ... (lisää)

Kaappaus (Kissojen kesken, #4)Syytetty (Kissojen kesken, #3)Myrskylinnut (Kissojen kesken, #5)Saalistaja (Kissojen kesken, #2)Uusi alfa (Kissojen kesken, #6)
haplotus
Uusin jäsen: Ella Parviainen