Kirja-arvio: Mariel, taistelija

Kirjoittanut Donkii - 3.0

Tämä kirja oli hyvin samanlainen kuin kolme edellistäkin Redwallin tarua. Oli hyvikset ja pahikset, kaksi tapahtumapaikkaa ja runo, jonka mukaan matkattiin. Pidin hirveän monista kirjan hahmoista, niissä oli paljon eroavaisuuksia ja luonteenpiirteet olivat hurmaavia. Esimerkiksi Kunnon Roosa ja hänen räväkkä naurunsa tai muori Mellus, joka jatkuvasti oli laittamassa Natiaisia kylpyyn. Juoni oli tuttu aikaisemmista kirjoista, eikä oikein osannut yllättää. Tunnelma ja henkilöiden kehittyminen ajoivat kuitenkin vahvasti jatkamaan kirjan lukemista. Pääsävyltään kirja oli hyvin lämminsävyinen, vaikka sotaisiakin kohtauksia oli. Kirjan pääteemana voisi pitää juuri ystävyyttä ja sen puolustamista.

Tietoa kirjasta :: Mariel, taistelija

Brian Jacques Julkaistu: 2000
Tyylit: fantasiaeläinfantasia, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 1991. Suomentanut Mika Kivimäki. Etukannen piirros: John Barber. Otavan fantasiaromaani. Sidottu.

Merten valtiaan, merirosvokuningas Gabool Hurjapään raivo on talttumaton! Säästyykö viattominkaan hänen julmilta oikuiltaan?

Hiirineito Mariel ajautuu tiedottomana maihin meren tyrskyistä lähellä Redwallin luostaria. Vähitellen hän muistaa olleensa ... (lisää)

Kuun merkki (Soturikissat: Tähtien enne, #4)Auringon polku (Soturikissat: Klaanien synty, #1)Neljäs oppilas (Soturikissat: Tähtien enne, #1)Yön kuiskaukset (Soturikissat: Tähtien enne, #3)Pimeyden hetki (Soturikissat, #6)
Anna Alaviuhkola, Salka, LordStenhammar, haplotus
Uusin jäsen: Anna Alaviuhkola