Tuli ja jää

@ Erin Hunter
Tuli ja jää (Soturikissat #2) - Erin Hunter 8.04   199

Alkuteos ilmestynyt 2003. Suomentanut Vesa-Matti Paija. Sidottu.

Soturikissojen tarina jatkuu…

Nuoresta Tulitassusta on tullut urhea Myrskyklaanin soturi Tulisydän, mutta vaara vaanii edelleen metsässä – ja ehkä lähempänä kuin hän arvaakaan. Lehtikadon ajan saapuessa nälkä, vallanhimo ja salaiset liitot uhkaavat neljän klaanin välistä rauhaa. Samaan aikaan Tulisydämen paras ystävä Harmaaraita heittäytyy suhteeseen, jolla voi olla kohtalokkaat seuraukset.

Kun tilanne kiristyy äärimmilleen, Tulisydäntä ei uhkaa vain taistelu vaan myös petos hänen omiensa joukosta.

Warrior Cats -kirjoilla on maailmalla miljoonia lukijoita. Pelkästään Yhdysvalloissa on myyty yli 4 miljoonaa Soturikissat -kirjaa. Sarja on käännetty useille kielille, ja nyt se ilmestyy myös suomeksi. Tuli ja jää on sarjan toinen osa.

Keskustelu: Erin Hunter (13 viestiä)

Kirja julkaistu lokakuu 15, 2009 (Art House)
Alkuperäinen nimi Fire and Ice
Tietoja muokattu joulukuu 13, 2014

Soturikissat

Ensimmäinen Soturikissat-sarja tunnetaan myös nimellä Ennustusten alku.

Alasarja Soturikissat-erikoisseikkailut

Vaarallinen polku (Soturikissat #5) 8.50   167
Pimeyden hetki (Soturikissat #6) 8.62   162

Sipe
heinäkuu 12, 2016

Luen Soturikissoja paljon, mutta tämä kirja ei ollut aivan suosikkini ekasta saagasta. En oikein pitänyt kirjasta, sillä mielestäni kirjassa tapahtui liian vähän asioita ainakin verrattuna ensimmäiseen sarjan kirjaan.

Poison Girl
syyskuu 20, 2015

Hyvä jatko-osa! Paljon tapahtui ja uusia hahmojakin tuli matkaan, joka on aina kiva juttu. Klaanin petturi vaikuttaa tässä vaiheessa aivan liian selvältä.. Odotan suurta juonenkäännettä, jossa petturiksi paljastuu joku, jota ei olisi koskaan osannut kuvitella. Joudun ehkä pettymään .. tai sitten en :D Joka tapauksessa luen seuraavan osan hyvinkin pian!

Verhottu
joulukuu 7, 2014

Mainio kirja ja juoni edelleen hyvä

Niittysalvia
lokakuu 22, 2014

Rakastan näitä ensimmäisiä Soturikissoja. Niissä on vain sitä jotain ja niitä voi suositella kaikille, vaikkei kissoista pitäisikään. Unelmakirjoja, joita voi lukea useaan otteeseen. Vankumattomana kissafanina ja omaa kissaa tarkkaileena voi myös todeta kissahahmojen käyttäytyvän luonnollisesti, mistä ehdottomasti plussaa! :'3

Lilli Pii
elokuu 9, 2014

Melkein yhtä hyväkuin osa:1. Tulitassusta on vihdoin tullut soturi. Edelleen ärsyttää että se ei tajunnut ennustusta, vaan Sinitähden piti kertoa se. Toisaalta, jos se olisi tiennyt, se olisi pilannut juonen. Eli itse asiassa ihan hyvä ettei tiennyt sitä. Jo ykkösestä tulin kissahulluksi.(En kertonut osan:1 arvostelussa, koska se oli niin pitkä.) Hyvä kirja!

Lonely Reader
toukokuu 6, 2014

Aivan ihanaa, että tulisydän hyväksyttiin vihdoin (meilkein) joukkoihin. Jotenkin vain arvasi, että pian vaikeudet alkavat ja joku heistä on petturi mutta vielä en osannut sanoa kuka. Innolla menen lukemaan kolmatta osaa :) eipä tästä sen enempää

heinäkuu 30, 2013

Kirja oli mielestäni onnistunut ja hauska lukea. Välillä minua jäi ärsyttämään vain se että Tulisudän ei komenna yhtään oppilaitaan tai pentuja vaan kohtelee niitä hellästi yms. ja noh seurauksethan tässä kirjassa näkyykin. Juoni oli mielestäni kiva ja tässä no kuvattu yllättävän hyvin kissojen mailmaa eikä siitä tule liian ihmismäistä.

Rosale
kesäkuu 30, 2012

Eniten ihmettelen miten joku on voinut keksiä näin hyvin kissojen näkökulmasta kertovan kirjan :)

Halla
lokakuu 13, 2011

Jännittävä kirja ja varsinkin kissarakkaalle mieluinen kirja.Pidin paljon tästä.

Lrz
helmikuu 26, 2017