Kirja-arvio: Kuolontuoksu

Kirjoittanut Denizen - 5.0

Tämä kirja oli vaikuttava. Itse en olisi kirjaan koskenut, mutta sattumalta se minulle laitettiin luettavaksi, ja tähän olen tyytyväinen. Kirjaa lukiessa tulee usein olo, että onkohan tuotakin mietitty, mutta hassua kyllä, yleensä on. Myöhemmin aina kirjassa selitetään jokin mitä itse ihmetteli. Tietyllä tapaa välillä tuntuu, että teksti ei ole aivan luontevaa. Sitä on vaikea selittää... Yksi hämmentävä seikka on nopeat näkökulmanvaihdokset, ilman riviväliä saattaa vaihtua äkkiä kertomaan mitä tapahtuu aivan muualla, ja sitten seuraavassa kappaleessa (jälleen ilman riviväliä) ollaan jo takaisin. Mutta se miten kaikki loppujen lopuksi perustellaan, lukuun ottamatta muutamia pieniä seikkoja, on ehdottoman hienoa. Minä nautin tästä kirjasta, ja luin sen aika lailla kerralla. Suosittelen ehdottomasti.

Tietoa kirjasta :: Kuolontuoksu

Robin Jarvis Julkaistu: 2002
Tyylit: fantasia, steampunk, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2001. Suomentanut Susanna Paarma. Kannen kuva: Robin Jarvis. Sidottu.

Kuolontuoksu avaa uuden, hätkähdyttävän fantasiatrilogian ja suuri seikkailu käynnistyy.

Elisabeth Tudorin ihmeellisen hallituskauden vuonna sataseitsemänkymmentäkahdeksan alkoi eräs pitkä kesäilta olla lopuillaan.

Oli kesäkuun viides Glorianan kalenterin mukaan ja pienimmällä niistä kahdestatoista leijuvasta saaresta, joista Suffolkin kreivikunta muodostui, ... (lisää)

Tuli ja jää (Soturikissat, #2)Taistelun myrskyt (Throne of Glass, #5)Kunhan Helen tulee: KummitustarinaRottien kaupunki (Deltoran vyö, #3)Paranormaali (Paranormaali, #1)
Nokka10, HourglassEyes
Uusin jäsen: Ninni Steier