Kirja-arvio: Erik Ihmisenpoika

Kirjoittanut Niksu - 3.0

Tarina on ihan hyvä ja kyllä minä suosittelisin lukemaan. Kenties sellaiselle henkilölle, jolle muinaistaruston jumalat ovat vain viikinkimäisiä hahmoja Marvelin supersankari-sarjakuvista, tämä ei anna juuri mitään. Minusta kirja oli kuitenkin mielenkiintoinen ja erikoisen pinnan alta löytyy mielenkiintoinen sisältö. En toki ole vielä loppuun asti lukenut, joten saa nähdä muuttaako loppuratkaisu mielipidettäni.

Tietoa kirjasta :: Erik Ihmisenpoika

Lars-Henrik Olsen Julkaistu: lokakuu 5, 2006
Avainsanat: skandinaavinen mytologia

Alkuteos ilmestynyt 1986. Suomentanut Eeva-Liisa Järvinen. Kuvittanut Jesper Ejsing. Sidottu.

Erik on 13-vuotias poika, joka elää normaalia nykyaikaisen nuoren elämää. Eräänä iltana Erikin oven taakse ilmaantuu punatukkainen ja hurja jumala, joka viskoo salamoita suurella vasarallaan. Ukkosenjumala Thor on tullut hakemaan Erikin Asgardiin. Tämä jumalten taianomainen valtakunta on alkanut rappioitua jättiläisten ryövättyä nuoruudenjumalattaren. Vain Erik voi ... (lisää)

Yhdeksän maailman sankaritOdininlapsi (Korpinkehät, #1)Mahti (Korpinkehät, #3)Mätä (Korpinkehät, #2)Sammon ryöstö (Nicholas North, #2)
Uusin jäsen: Juho Saari