Erik Ihmisenpoika (Erik Ihmisenpoika #1) - Lars-Henrik Olsen6

Kirja-arvio :: Erik Ihmisenpoika

Kirjoittanut Niksu

Tarina on ihan hyvä ja kyllä minä suosittelisin lukemaan. Kenties sellaiselle henkilölle, jolle muinaistaruston jumalat ovat vain viikinkimäisiä hahmoja Marvelin supersankari-sarjakuvista, tämä ei anna juuri mitään. Minusta kirja oli kuitenkin mielenkiintoinen ja erikoisen pinnan alta löytyy mielenkiintoinen sisältö. En toki ole vielä loppuun asti lukenut, joten saa nähdä muuttaako loppuratkaisu mielipidettäni.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Erik Ihmisenpoika

Alkuteos ilmestynyt 1986. Suomentanut Eeva-Liisa Järvinen. Kuvittanut Jesper Ejsing. Sidottu.

Erik on 13-vuotias poika, joka elää normaalia nykyaikaisen nuoren elämää. Eräänä iltana Erikin oven taakse ilmaantuu punatukkainen ja hurja jumala, joka viskoo salamoita suurella vasarallaan. Ukkosenjumala Thor on tullut hakemaan Erikin Asgardiin. Tämä jumalten taianomainen valtakunta on alkanut rappioitua jättiläisten ryövättyä nuoruudenjumalattaren. Vain Erik voi hankkia takaisin jumalten kadotetut voimat ja estää näin maailmanlopun taistelun. Alkaa huikea matka kohti jättiläisten maata ja uskomattomia vaaroja yhdessä Thorin tyttären Trudin kanssa.

Tanskalaisen Lars-Henrik Olsenin kirjoittama kirjasarja Erik Ihmisenpojasta ammentaa pohjoisesta mytologiasta ja viikinkiaikojen taruista. Suositut teokset ovat keränneet kotimaassaan innokkaita lukijoita jo vuosien ajan, ja nyt ensimmäinen osa ilmestyy suomeksi. Erikin seikkailuista on suunnitteilla myös elokuva.