Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Olen jälleen kerran positiivisesti yllättynyt J.K. Rowlingin uskomattomaan tapaan kirjoittaa kirjojaan ja hänen vauhdikkaasta mielikuvituksestaan. Juoni onnistui taas tempaisemaan minut mukaansa ja jännityskin oli paikka paikoin erittäin tiivistä. Kahdessa aiemmassa osassa on Voldemortkin piipahtanut aina kirjan lopussa ja oli vaihteeksi helpottavaa ettei kirja päättynyt tällä kertaa kamppailuun hänen kanssaan. Kirja oli myös jälleen kerran väritelty kaikenlaisilla mielenkiintoisilla otuksilla kuten selkäpiitä karmivilla ankeuttajilla, ylpeillä hevoskotkilla ja oudoilla fletkumadoilla.

Tietoa kirjasta :: Harry Potter ja Azkabanin vanki

J. K. Rowling Julkaistu: maaliskuu 6, 2000
Avainsanat: aikamatkustus, bram stoker -palkinto, elokuva, ihmissudet, locus-palkinto, mythopoeic-palkinto

Alkuteos ilmestynyt 1999. Suomentanut Jaana Kapari. Kannen kuvat: Mika Launis. Sidottu.

Bram Stoker -palkinto 1999 (nuortenkirjat), Locus-palkinto 2000 (paras fantasiaromaani), Whitbread-lastenkirjapalkinto 1999, British Book Awards 1999, FCGB-lastenkirjapalkinto 1999, Nestlé Smarties -palkinto (9–11-vuotiaat), British Book Awards 1999, The Bookseller Author of the Year 1998, Whitaker's Platinum Book Award 2001, W. H. Smith Children's Book of the Year Award, Mythopoeic-palkinto ... (lisää)

Kuolemanvirran maaDemoninmetsästäjän käsikirjaKaukaisin ranta (Maameren tarinat, #3)TulisydänKlaanien salaisuudet (Soturikissat: Klaanien kirjat, #1)
Mab, Nylkky
Uusin jäsen: Jere Jokinen