Kirja-arvio: Valoa kohti

Kirjoittanut Sparhawk - 3.0

Kelpo päätösosa trilogialle. Sansan kaipaamaa läheisyyttä oli mielestäni toki Mooshien ja Drizzin välisessä ystävyydessä. Itse taas pidin vähiten lohikäärme-osuudesta. Vähän turha (kuulostaa pakolliselta TSR: lohikäärmeeltä) ja liiaksi tuli Hobitti ja Smaug mieleen. Ärsyttävästi tämäkin kirja spoilaa sivun verran heti karttojen jälkeen ennen Esinäytöstä.

Tietoa kirjasta :: Valoa kohti

R. A. Salvatore Julkaistu: 1996
Tyylit: fantasia
Avainsanat: dungeons & dragons, forgotten realms

Alkuteos ilmestynyt 1991. Suomentanut Mika Renvall. Kannen kuva: Jeff Easley. 2. painos 2001. Nidottu.

Uumenenalan armottomien syvyyksien yläpuolella Drizzt Do'Urden kamppailee selviytyäkseen hengissä Torilin pinnan ankarissa olosuhteissa. Nuori drow vaeltaa läpi maailman, joka on kokonaan erilainen kuin hänen omansa. Samalla hänen on paettava menneisyytensä varjoja. Hän alkaa ymmärtää uutta kotimaataan ja sen asukkaita, mutta harva maanpinnan asukas haluaa ymmärtää häntä.

"Valoa kohti on TSR:n julkaisemista kirjoista paras pitkään aikaan." – Games Master International

Ikikesä (Ikikesä, #2)Vartija (Maailmanjako, #5)Kääpiöiden koti (Ikikesä, #1)Ryöväri (Maailmanjako, #4)Vastustaja (Maailmanjako, #3)
KiLLPaTRiCK, HourglassEyes, Jossu89, Tuuli Ylönen
Uusin jäsen: Tuuli Ylönen