Hirviöidenmeri (Percy Jackson #2) - Rick Riordan10

Kirja-arvio :: Hirviöidenmeri

Kirjoittanut Lyffe

Loistava jatko-osa sarjan ensimmäiselle osalle! Kyseisen kirjasarjan juonikuviot alkavat tässä osassa kutoutua pikkuhiljaa yhteen. Juoni vie mukanaan, hahmot ovat eläväisiä ja jännittävät tapahtumat pitävät otteessaan. RIck Riordan on kekseliäs, ja kirja pääsee yllättämään. Mukaan mahtuu toisinaan myös ripaus huumoria. Välillä huomaan hahmoissa ja juonessa hiukan kliseisiä elementtejä, mutta se ei haittaa ollenkaan tarinan sujuvuutta. Suosittelen!

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Hirviöidenmeri

Alkuteos ilmestynyt 2006. Suomentanut Ilkka Rekiaro. Sidottu.

Megaluokan ilmiöksi nousseen seikkailusarjan kakkososassa urhoollinen Percy yrittää pelastaa Puoliveristen kesäleirin antiikin hirviöiden kynsistä.

Newyorkilaista Percy Jacksonia pidetään koulussa surkeana oppilaana. Todellisuudessa hän on merenjumala Poseidonin poika. Kun muilla alkaa leppoisa kesäloma, Percy lähtee Puoliveristen leirille.

Perillä selviää, että leiriä suojeleva Thalian petäjä on myrkytetty. Taikaesine, jonka avulla petäjä pelastuisi, on ollut kadoksissa satoja vuosia. Eikä ihme, sillä sitä ei voi löytää ennen kuin on ylittänyt Hirviöidenmeren. Sen saman, jonka halki kaikki historian sankarit Odysseuksesta alkaen ovat joutuneet purjehtimaan.

Rick Riordanin Percy Jackson -sarja on voittanut lukuisia palkintoja. Kirjoja on myyty yli kaksi miljoonaa kappaletta ja niiden oikeudet on myyty 29 maahan. Twentieth Century Fox on ostanut sarjan filmioikeudet. Huippuvauhdikkaan sarjan aloittanut Salamavaras on saanut innostuneen vastaanoton myös Suomessa.