Tämä on vaikea arvioida. Arvioidako sarjakuvaosuus vaiko tarinallinen osuus vaiko molemmat. Tarinahan on todella hyvä (kiitos J.R.R Tolkien), mutta tykkään lukea enemmän tavallisia kirjoja kuin sarjakuva kirjoja. Toisin kuin elokuvissa sarjakuvaversiossa on noudateltu täsmälleen kirjan juonta, mikä on mielestäni hyvä juttu. Piirrosjälki on mielestäni hienoa ja siitä ei voi sanoa mitään muuta. Annoin tälle sarjakuvakirjalle vain neljä tähteä, koska kirja on mielestäni parempi. Suosittelen tätä jollekin, joka tykkää sarjakuvista, mutta ei tykkää lukea kirjoja (kuten minun kaverilleni, joka luki tämän nopeasti, mutta ei todellakaan lukisi kirjaa).

Tyylit: fantasia, sarjakuva, lapset
Avainsanat: keski-maa

Osat 1 ja 2. Alkuteos ilmestynyt 1989–1990. Suomentanut Kersti Juva. Runot suomentanut Panu Pekkanen. Piirrokset: David Wenzel. Suomeksi toimittanut: Mikael Ahlström. Sarjakuvasovitus: Charles Dixon. Sidottu.

Kun sopuisa ja mukavuudenhaluinen Bilbo Reppuli kuuli hobitinkolonsa ovikellon soivan, hän ei arvannut rauhallisen elämänsä mutkistuvan. Hän ei kuvitellut joutuvansa mukaan velho Gandalfin ja kolmentoista kääpiön pitkälle ja vaaralliselle matkalle vaatimaan takaisin ... (lisää)

Hellsing 10 (Hellsing, #10)Peter Pan: MyrskyVäinämöinen: Hollywoodin lumoissaOne PieceArtemis Fowl: Tehtävä Pohjoisessa (Artemis Fowl - Sarjakuva, #2)
Uusin jäsen: Patrik Beshar