Taivaan porteilla - Dean Koontz6

Kirja-arvio :: Taivaan porteilla

Kirjoittanut LongWalk

Kirjaa sai lukea pitkään ennen kuin alkoi tapahtua mitään, mutta sen jälkeen kirja vei mukanaan. Kirjassa on useampi henkilö joiden elämää ja osuutta tarinaan kuvataan. Useimmiten niin että kun kappale loppui, vaihtui myös kerrottava henkilö ja välillä kappaleet olivat turhan pitkiä suhteessa sisältöön. Päätarinan lopetuksessa ei ollut vikaa mutta kirjan viimeiset 10-20 sivua olivat mielestäni turhia ja tarinan olisi voinut lopettaa aikaisemmin ja jättää aivan viimeisten sivujen osalta auki. Suosittelen.

Kampanja: 30 päivän ilmainen Nextoryn kokeilujakso koodilla 🠊 risingshadow (lisätietoa)

Taivaan porteilla

Alkuteos ilmestynyt 2002. Suomentanut Kari Salminen. 1. painos 2003. Sidottu. 2. painos 2006. Nidottu.

Michelle Bellsong miettii elämänsä vaikeita valintoja amerikkalaisen unelman reunalla. Hän on 28-vuotias ja haluaa muuttaa hankalan elämänsä suuntaa, mutta ei tiedä minne, kunnes naapuriin muuttaa perhe jonka pieni tytär johtaa Mickeyn uskomattomalle matkalle.

Leilani Klonk on iästään ja jalkatuestaan huolimatta todellinen ilopilleri ja päättäväisyyden maamerkki. Yhdeksän ikäisenä hänestä löytyy viisautta ja vakautta joita ei monilla tapaa. Mickey huomaa kuiitenkin nopeasti että pinnan alla kuplii epätoivon tunteita joita Leilani ei uskalla ilmaista. Hänen äitinsä on kuollut huumeisiin, hänen isäpuolensa Preston Maddoc on koulutettu mutta sekaisin; uhkaava ufofriikki joka on varma että Leilania tullaan hakemaan avaruudesta tämän 10. syntymäpäivänä. Mickey ei tiedä mitä ajatella kun Leilani kertoo vammautuneesta isoveljestään joka katosi ja on Leilanin mukaan ”tähtien luona”.