Nälkäpeli 1–3 - Suzanne Collins9

Kirja-arvio :: Nälkäpeli 1–3

Kirjoittanut Cath3rin3

Todella koukuttava luettava. Ensimmäinen ja toinen kirja olivat parhaimmat, mutta viimeisessä kirjassa jäi jokin vaivaamaan. Taoahtumat on kerrottu niin hyvin että voisi itse kuvitella olevansa paikalla ja siinä tapahtuukin niin paljon. Suosittelen sellaisille jotka ovat katsoneet elokuvat ja yläkoululaisista eteenpäin.

Nälkäpeli 1–3

Suomentanut Helene Bützow. Sidottu. Sisältää teokset:

• Nälkäpeli (The Hunger Games, 2008)
  • Vihan liekit (Catching Fire, 2009)
  • Matkijanärhi (Mockingjay, 2010)

TÄLTÄKÖ NÄYTTÄÄ TULEVAISUUDEN MAAILMA?

Luonnonkatastrofin kohdanneen Pohjois-Amerikan raunioista syntyy Panemin valtakunta. Sen kapinoivat kansalaiset häviävät taistelun Capitolin hallitusta vastaan. Rangaistukseksi kehitetään vuotuinen tapahtuma, nälkäpeli, jonka voittaa viimeinen hengissä selviytyjä.

16-vuotiaan Katniss Everdeenin kyvyt joutuvat koetukselle, kun hän ilmoittautuu vapaaehtoiseksi peliin yrittäessään pelastaa pikkusiskonsa. Myöhemmin Katnissilla ja hänen peliparillaan Peetalla on edessään yhä kovempia haasteita, kun tyttöä epäillään yllytyksestä kapinaan. Mikä on urhean Katnissin kohtalo, kun julmaa hallitusta uhmaava vallankumousliike nostaa päätään?

Suzanne Collinsin Nälkäpeli-trilogia on ollut kansainvälinen supermenestys, jonka osia on myyty pelkästään USA:ssa yli 50 miljoonaa kappaletta ja joka on julkaistu 50 kielellä. Pelottavia tulevaisuudenkuvia väläyttelevä jännitysromaanisarja on paitsi hyytävä vertauskuva aikamme kilpailuyhteiskunnasta myös herkkä tarina nuoren rakkauden voimasta.

”Nälkäpeli on täynnä jännitystä, joka ei päästä hetkeksikään otteestaan.” – Kirjailija Stephen King

”Vihan liekit ei ainoastaan vastannut odotuksiani, se ylitti ne.” Kirjailija Stephenie Meyer

”Matkijanärhi on hieno huipennus Nälkäpelille.” – Heidi Ylitalo, Suosikki