Viimeinen haltia - Silvana De Mari8

Kirja-arvio :: Viimeinen haltia

Kirjoittanut Alicel

Ensimmäinen lukemani fantasiakirja, jonka luin pari vuotta sitten. Se oli reilusti pitempi kuin muut kirjat joita olin siihen mennessä lukenut vaikka vain noin 300 sivuinen muistaakseni. Tykkäsin tästä. Ja tarina pienestä haltiapojasta, lohikäärmeestä ja muista oli aivan ihana.

Viimeinen haltia

Alkuteos ilmestynyt 2004. Suomentanut Laura Lahdensuu. Päällyksen kuva ja mustavalkokuvitus: Gianni De Conno. Päällyksen typografia: Kirsi Kujansuu. Sidottu.

Kiehtova fantasiaromaani Italiasta

Orpo haltialapsi Yorshkrunsquarkljolnerstrink tarpoo nälissään ja hädissään pois tulvivasta kylästään, jota vaivaa loputon sade. Nainen nimeltä Sajra – pakomatkalla hänkin – pelastaa kylmettyneen lapsen, ja vastoin ihmisten ja haltioiden kanssakäymistä määrääviä sääntöjä he jatkavat matkaansa yhdessä. Seudun pääkaupungin palatsin kellareista matkalaiset löytävät vanhan ennustuksen: maailmaa piinaava sade lakkaa, kun viimeinen haltia ja viimeinen lohikäärme kohtaavat. Alkaa monivaiheinen seikkailu, kertomus ystävyydestä ja rohkeudesta, suvaitsevaisuuden taistelusta ennakkoluuloja vastaan.

Viimeinen haltia on Italian menestynein fantasiaromaani, täynnä jännitystä, huumoria ja lohikäärmeiden ikivanhaa viisautta.