Lumoava pimeys (Loihtijakronikka #2) - Kami Garcia, Margaret Stohl 6.36   71

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Aila Herronen. Sidottu.

Jotkin salaisuudet muuttavat elämää – toiset koituvat kuolemaksi.

Eeppisen noitasaagan kakkososa tarjoilee goottihenkistä kauhuromantiikkaa ja syvän Etelän charmia.

Aluksi suru näyttää yhdistävän äitinsä menettäneen Ethanin ja rakkaan enonsa hiljattain haudanneen Lenan muiden pikkumaisuuksia vastaan. Lena, Ethanin unelmien tyttö, alkaa kuitenkin käyttäytyä oudosti ja vetäytyä kaipaavan sylin ulottuvilta. Samaan aikaan omituiset näyt piinaavat Ethania, joka ajautuu yhä syvemmälle Gatlinin pikkukaupungin salaisuuksiin.

Mutta onko tavallisen kuolevaisen ja yliluonnollisuuksiin taipuvan tytön rakkaus sittenkään mahdollinen? Säröä suhteeseen luo salaperäinen John, jonka seuraa Lena ei näytä kohta enää edes haluavan vastustaa.

Lumoava pimeys on piinaavan kiehtovaa jatkoa sarjan ykkösosalle, hiljattain elokuvanakin nähdylle Lumoavalle kiroukselle.

Kirja julkaistu tammikuu 13, 2014 (WSOY)
Alkuperäinen nimi Beautiful Darkness
Tietoja muokattu maaliskuu 2, 2016

Loihtijakronikka

Lumoava kirous (Loihtijakronikka #1) 6.76   206
Lumoava pimeys (Loihtijakronikka #2) 6.36   71
Lumoava kaaos (Loihtijakronikka #3) 7.02   42
Lumoava totuus (Loihtijakronikka #4) 6.42   28

heinäkuu 31, 2019

Jos ensimmäinen kirja oli vielä ihan ookoo, tämä ei enää ollut. Kirjassa olisi ollut aineksia vaikka mihin, mutta sen sijaan se tyytyi tylsään kerrontaan ja tapahtumien kuvailuun. En suosittele.

helmikuu 25, 2015

Hyvä kirja. Pidin kyllä ensimmäisestä osasta enemmän. Osa kirjan tapahtumista oli jopa yllättäviä. Alku oli aika tylsä, mutta kirja parani kyllä myöhemmin. Kannattaa lukea, jos on lukenut ensimmäisenkin osan.

BlackRose99
tammikuu 10, 2015

Ihan yhtä tylsä kuin ensimmäinenkin osa. Sääli odotin tältä kirjalta enemän.

suski
heinäkuu 30, 2014

Ensimmäisen osan luin kauan sitten ennen elokuvan tulemista, ja muistan pitäneeni kirjasta - mutta siinä se. En jäänyt juurikaan koukkuun, mutta luinpahan kuitenkin. Myöhemmin, hetken mielijohteesta kuitenkin ostin toisenkin osan ja aloitinkin lukemaan sarjaa uudestaan, elätellen toivoa, että saisin tästä hyvän lukukokemuksen. Enkä varsinaisesti pettynyt - välillä tämä toinen osa tökki pahasti, mutta välillä taas lukeminen sujui oikein mukavasti. Päätin siinä sitten lainata kaksi viimeistä osaa kirjastosta alkuperäiskielellä, ja johan alkoi sujua! Kaksi viimeistä osaa ovat ehdottomasti parempia kuin kaksi ensimmäistä. Suosittelen jatkamaan, vaikka ekat kirjat olisivatkin tuottaneet pettymyksen. Tykkäsin erityisesti viimeisestä osasta, se oli ihanan erilainen kuin muut kolme kirjaa. Sarjan parasta antia ovat hahmot, erityisesti Ridley ja Link ovat minun mieleeni. Kaikenkaikkiaan, sarja oli lukemisen arvoinen, vaikka jotkut kohdat olivatkin tylsiä. Ei tästä uutta lempparia tullut, mutta olihan näitä ihan kiva lukea.

LittleJane
heinäkuu 4, 2014

Ei herra isä tämä kirja otti päähän. Todella hyvä, mutta Lenan sekoilu ja koko kirja yleensä johti minut hermoromahduksen partaalle. Se on hyvä juttu koska koin niin monta tunnetta kirjan aikana. Odotan kolmannen osan suomennosta jos siis suomennetaan. Tietääkö kukaan?? :D Joka tapauksessa kirja oli syöpää mutta ei pahalla tavalla eli mun pitäsi mennä nukkumaan ja lakata hourailu.

Kirjaneito
toukokuu 25, 2014

En perustanut kovinkaan paljon sarjan edellisestäkään osasta. Lumoava kirous oli laimea lukukokemus, minusta tuntui, ettei sarjalla ollut minulle mitään uutta tarjottavaa. Sama tunne vaivasi myös tätä toista osaa lukiessa, minun oli paikoin hillittävä haluni heittää tämä kirja seinään tai upottaa se jonnekin syvään lampeen mätänemään. Kirja ei koukuttanut oikein missään vaiheessa, en olisi voinut vähempää välittää hahmoista. On kirjoja, joita ei erityisemmin arvosta, mutta jotka onnistuvat olemaan ihan viihdyttäviä ja lukeminen on helppoa. Esimerkiksi C.J Daughertyn Night School oli minulle tällainen lukukokemus. Lumoava pimeys sen sijaan ei, sain tämän kirjan loppuun silkalla päättäväisyydellä. Teki mieli jättää kirja kesken, mutta jatkoin kuitenkin loppuun saakka. Lumoavan pimeyden lukeminen oli kuin olisi siirapissa uinut. Suurimmaksi ongelmaksi tässä kirjassa minulle nousivat päähenkilöt. Ethan oli saamaton ja roikkui väkisin ruikuttavassa ongelmapesäkkeessä, Lenassa. Ugh. Juoni noudatti toisen osan kliseisiä kuvioita eikä sarjan ideakaan ole erityisen omaperäinen. Jos sarjan loput osat suomennetaan, luen ne varmaan silkasta itsepäisyydestä, keskenkään ei viitsi jättää.

maaliskuu 22, 2014

En kyllä yhtään tiedä miksi tähän kirjaan piti tarttua kun ei se ensimmäinenkään osa ollut mitenkään erikoinen. Näitä lukiessa nimittäin tuntuu, että tarpoisi jollain niljakkaalla suolla, josta ei tunnu pääsevän eteenpäin mitenkään, mutta silti on jatkettava. Omalla tavallaan taas pidän tästä maailmasta ja osasta hahmoista, mutta Lena on edelleen jotenkin ärsyttävä ja inisevä persoona, ja Ethan ei herätä mitään mielenkiintoa. Tässäkin kirjassa sitä tekstiä on helkkaristi ja tuntuu vain, että lukisi samaa sivua kerta toisensa jälkeen koska teksti vaan jotenkin on niin väsynyttä. Kirjassahan tapahtuu koko ajan jotain jännää, mutta jostain syystä se ei välity lukijalle asti se jännitys. Utelias sielu kun olen niin luultavasti vilkaisen seuraavaakin suomennosta koska haluan tietää mitä joillekin hahmoille tässä käy, mutta tuskinpa pidän kiirettä sen kanssa. Outo sarja, joka ei herätä oikein mitään sen erikoisempia tunteita.

Kirjakaapin tyttö
maaliskuu 17, 2014

Olen hieman pettynyt tämän kirjan tasoon aikaisempaan verrattuna. Ensimmäisen luin innolla ja hymyllä läpi, mutta tässä teki mieli aika ajoin hypätä tylsien ja tyhmien kohtien ohi. Mitään kovinkaan ihmeellistä yllätysmomentia ei kirjassa omasta mielestäni ollut. Luen kuitenkin jatkot sillä hyviäkin kohtia kirjassa oli ;)

tammikuu 27, 2014

Tämä oli mielestäni ihan ok luettava. En osaa oikein verrata tätä ensimmäiseen kun siitä on jo aikaa kun sain sen luettua. Kirja olisi voinut olla parempikin, sillä yleensä kirjoista jää joku paras kohta mieleeni, mutta täsät ei. En itse asiassa muista tästä paljoakaan, vaikka luin sen eilen. NO ihan kiva oli kuiteskin ja aijon lukea jatkonkin.

Eve
Eve