Sinitähden tarina (Soturikissat-erikoisseikkailut #3) - Erin Hunter10

Kirja-arvio :: Sinitähden tarina

Kirjoittanut Verhottu

Hyvä kirja olisi saanut jatkua pidempään ja joistan kohdista olisi voinut kertoa enemmän mutta suosittelen

Sinitähden tarina

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Nana Sironen. Sidottu.

»Sinä olet tuli, joka roihuaa metsässä… Mutta varo! Vesi tukahduttaa hurjimmatkin liekit.»

Neljä villien kissojen klaania on asunut metsässä sukupolvien ajan kukin omalla reviirillään. Klaanien välit ovat kuitenkin kireät, ja Myrskyklaanin on näytettävä voimaansa pitääkseen puolensa ahneita naapureitaan vastaan.

Näinä epävarmoina aikoina syntyy Myrskyklaaniin siniharmaa naaraspentu. Hänen on ennustettu olevan voimakas kuin tuli ja nousevan klaanissaan suuruuteen; ennustuksen mukaan tämä voima ei kuitenkaan voi suojella häntä voittamattomalta viholliselta.

Sinipentu varttuu, taistelee klaaninsa soturina ja ansaitsee viimein päällikkönimensä. Menneisyyden tarkoin varjellut salaisuudet uhkaavat kuitenkin nousta pintaan – ja Sinitähden mielessä kaikuu Hanhisulan ennustus: Vesi on sinut tuhoava.

Ensimmäisissä Soturikissat-kirjoissa seikkailee Myrskyklaanin päällikkö Sinitähti. Sinitähden tarina on itsenäinen erikoisseikkailukirja, joka kertoo Sinitähden tiestä klaaninsa mahtavaksi johtajaksi.