Rubiininpuna (Rakkaus ei katso aikaa #1) - Kerstin Gier10

Kirja-arvio :: Rubiininpuna

Kirjoittanut rahanpesukarhu

Aloitin lukemaan kirjaa sillä mielellä että "luetaan nyt tämä eka osa, ehkä tää on ihan okei", mutta yllätyin positiivisesti kun valvoin lukemassa tätä koko yön. Plussaa siitä, että entisten aikojen vaatteita oli kuvailtu tarkasti, kiinnosti ainakin minua, joka on ollut koko nuoruusiän kiinnostunut eri aikakausien pukeutumisesta. En malta odottaa, että saan hakea jatko-osat kirjastosta :)

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Rubiininpuna

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Riitta Virkkunen. Sidottu.

ROMANTTINEN AIKAMATKASEIKKAILU ALKAA

Gwendolyn on tuiki tavallinen 16-vuotias lontoolaistyttö, mutta hänen perhetaustansa on jotakin aivan muuta. Joillakin Gwenin sukulaisista on aikamatkaajan geeni, ja hänen sukupolvessaan geeni on hänen nirppanokkaisella serkullaan Charlottella. Koko suku odottaa herkeämättä, koska Charlotten ensimmäinen matka menneisyyteen koittaa. Gwendolynin arki on Charlotten tarkoin vartioidun elämän rinnalla melko tavallista, kunnes hän yhtenä päivänä saa huimauskohtauksen ja hetken päästä huomaa olevansa entisaikojen Lontoossa. Aikamatkageeni onkin piillyt Gwendolynin perimässä!

Osa kateellisista sukulaisista ei tahdo uskoa, että Gwendolyn on valittu osaksi vuosisataista kohtalonyhteyttä, kahdentoista jalokiven ketjua, mutta yhtä kaikki häntä aletaan salaisen veljeskunnan toimesta valmistella tuleviin aikamatkoihin, joilla hän täyttää mystistä tehtävää ikätoverinsa, samaista aikamatkageeniä kantavan komean mutta raivostuttavan Gideonin kanssa.

Kerstin Gierin romaanitrilogia on ollut huikea kansainvälinen menestys. Rubiininpuna oli Der Spiegel -lehden bestseller-listalla 52 viikkoa, ja trilogiaa on myyty saksassa yli miljoona kappaletta. Kirjasarjan käännösoikeudet on myyty 25:een maahan, ja siitä on tekeillä elokuva.