Kirja-arvio: Vuori

Kirjoittanut anmamat - 5.0

Loistavaa suomalaista fantasiaa! Miten tämä kirja onkin jäänyt niin vähälle huomiolle muiden fantasiakirjojen joukossa? Aion ehdottomasti ottaa selvää onko kirjan kirjoittaja Helena Waris julkaissut muitakin kirjoja. Yllätyin huomatessani kirjan yhdistelevän vanhaa pohjoismaista jumaltarustoa tulevaisuuden dystopiakuvaukseen. Ainoat minua häiritsevät seikat olivat possessiivisuffiksien puute (onko tämä nyt sitä kielen muuttumista?) sekä kirjan viimeinen virke, josta en kuitenkaan paljasta sen enempää. Kirja on yksi mielenkiintoisimmista fantasiakirjoista joita olen lukenut ja ahminkin sen yhdessä päivässä. Suosittelen!

Tietoa kirjasta :: Vuori

Helena Waris Julkaistu: kesäkuu 4, 2014
Avainsanat: kotimainen, kuvastaja-palkinto, skandinaavinen mytologia

Kansi: Ea Söderberg. Sidottu.

Kuvastaja-palkinto 2015. Savonia-ehdokas 2014.

Kuinka monta heitä oikein on? Pitääkö minun laskea itseni mukaan? Kuinka monta meitä on?”

Kaupungin keskellä piilotellut vuori on paljastumassa ja Lif saa erikoisen käskyn – lähteä ylös vuorelle, ja lähteä heti, sillä hänelle annetaan mahdollisuus paeta tulossa olevaa katastrofia. Uskoako uskomattomaan ja suunnata huipulle, jonne yhdenkään ihmisen ei ... (lisää)

Mahti (Korpinkehät, #3)Yhdeksän maailman sankaritMätä (Korpinkehät, #2)Kuolleiden laiva (Magnus Chase, #3)Fimbul-talvi (Matka Asgårdiin, #1)
Uusin jäsen: Kati Piehl