Safiirinsini (Rakkaus ei katso aikaa #2) - Kerstin Gier9

Kirja-arvio :: Safiirinsini

Kirjoittanut rahanpesukarhu

Kannatti jatkaa tämän sarjan lukemista! Todella viihdyttävä ja nopealukuinen kirja. Ensin Xemerius vaikutti hieman turhalta lisältä hahmojen joukkoon, mutta muutaman luvun jälkeen rupesin pitämään hänestäkin. Kirja meni suoraan toimintaan, eikä tässä ollut mitään pitkäveteisiä alotuksia. Minua vain ihmetytti hieman kirjan nimi, koska safiirihan viittaa Lucyyn ja häntä ei kovinkaan paljoa kirjassa nähty? Onneksi kolmasosa on jo lainassa niin ei tarvitse kauan odottaa tarinan jatkumista!

Safiirinsini

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Riitta Virkkunen. Sidottu.

RAKKAUTTA HALKI AIKOJEN

Menneisyyteen rakastuminen ei ehkä ole lainkaan hyvä ajatus. Sen huomaa 16-vuotias Gwendolyn, jonka elämä on ollut yhtä vuoristorataa sen jälkeen, kun hänestä tuli perheensä aikamatkaaja. Gwendolynillä ja Gideonilla on kuitenkin muita ongelmia, kuten vaikkapa maailman pelastaminen. Tai se, kuinka oppia tanssimaan menuettia. Kumpikaan ei ole aivan yksinkertaista!

Kaiken lisäksi Gideon alkaa käyttäytyä arvoituksellisesti. Gwendolyn ei ole enää varma, mistä kaikessa on kyse, mutta hän aikoo ottaa siitä selvää. Muutoin halki aikojen kulkevasta rakkaudesta ei tule yhtään mitään.

Safiirinsini on huikean kansainvälisen menestyksen saavuttaneen trilogian toinen osa. Ensimmäinen osa Rubiininpuna oli Der Spiegel -lehden bestsellerlistalla 54 viikkoa, ja trilogiaa on myyty Saksassa yli miljoona kappaletta. Kirjasarjan käännösoikeudet on myyty 25 maahan, ja siitä on tekeillä elokuva.