Titaanien kirous (Percy Jackson #3) - Rick Riordan10

Kirja-arvio :: Titaanien kirous

Kirjoittanut kesyrottafanitus

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Rakastuin tähän sarjaan! Ensimmäisenä sarjasta luin itseasiassa kakkososan ja sitten vasta ykkösosan, mutta hyvin se sujui niinkin ja kärryille pääsi hyvin sittenkin. Joka tapauksessa, Titaanien kirous oli mielestäni ehkä jopa koko kirjasarjan PARHAIN kirja! Zoe oli todella ihana hahmo ja pakko sanoa, että itkin hänen kuolemaansa. Myös Bianca ja Nico olivat todella ihania tyyppejä. Zoe kuitenkin jäi mieleeni ja etenkin se ihana tapa sanoa "mylady". Mutta itse kirjasta kerrottuna; kirja oli todella mielenkiintoinen ja koukuttava. Rick Riordan tosiaan tietää mistä naruista täytyy vetää, jotta saa kirjan tuntumaan mahtavalta. Olen lukenut kyseisen kirjan varmaan ainakin kolme kertaa, niin hieno lukukokemus se minulle oli! Hieno kirja kaikin puolin. Suosittelen ehdottomasti lukemaan! Percy Jackson kuuluu todellakin suosikkikirjasarjoihini ja Titaanien kirous oli todella ihana ja toiminnallinen kirja. Juoni kulki hyvin ja lukijan mielenkiinto pysyi koko ajan. Täydet pisteet!

KAMPANJA: Storytelissä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Titaanien kirous

Alkuteos ilmestynyt 2007. Suomentanut Ilkka Rekiaro. Sidottu.

Megaluokan seikkailusarjan kolmannessa osassa merenjumala Poseidonin poika saa tehtäväkseen ratkaista karmean ennustuksen

Newyorkilainen koulupoika Percy Jackson saa ystävältään Groverilta hätäpuhelun. Antiikin kammottavin hirviö on herännyt, eikä Grover ole ainoa, joka on vaarassa. Hirviön huhutaan pystyvän tuhoamaan jopa Olympos-vuoren, jumalten asuinsijan.

Ainoastaan metsästyksen jumalatar Artemis pystyisi jäljittämään hirviön, mutta hän on kadonnut jäljettömiin. Percyllä ja hänen puoliverisillä ystävillään on vain viikko aikaa löytää Artemis, ratkaista hirviön arvoitus ja selvittää, mitä karmea Titaanien kirous tarkoittaa.

Rick Riordanin Percy Jackson on maailmalla jo megaluokan ilmiö, palkittu myynti- ja arvostelumenestys. Sarja on ollut yli 80 viikkoa yhtäjaksoisesti New York Timesin bestsellerlistalla, ja kirjojen oikeudet on myyty jo 29 maahan. Twentieth Century Fox on ostanut sarjan filmioikeudet, ja ohjaajaksi on palkattu Harry Potter -elokuvia ohjannut Chris Columbus.

Huippuvauhdikkaan sarjan edelliset osat Salamavaras ja Hirviöidenmeri ovat saaneet innostuneen vastaanoton myös Suomessa.

”Sanottakoon näin suoraan: jäin koukkuun, totaalisesti koukkuun.” – Lotta Syrjänen, Kouvolan Sanomat