Aloitin koko sarjan lukemisen tästä kirjasta, kun sain tämän kaupassa käsiini. Tein jopa koulussa kirjaesitelmän tästä viime vuonna. Pääsin hyvin sarjan juoneen kiinni vaikka aloitinkin vasta kakkososasta. Hirviöidenmeri oli koukuttava ja loistava kirja, jonka voi lukea aina uudestaan ja uudestaan. Riordanilla on hyvä tyyli kirjoittaa ja sarjan hahmot ovat kiinnostavia. Percyllä on mielenkiintoinen ja hauska ajatusmaailma. Percy Jacksonit ovat siitäkin ihania, että ne ovat täynnä toimintaa ja huumoria! Todellakin suosittelen lukemaan!

Tietoa kirjasta :: Hirviöidenmeri

Rick Riordan Julkaistu: helmikuu 11, 2009
Tyylit: fantasia, nuoret, seikkailu
Avainsanat: antiikin mytologia, elokuva

Alkuteos ilmestynyt 2006. Suomentanut Ilkka Rekiaro. Sidottu.

Megaluokan ilmiöksi nousseen seikkailusarjan kakkososassa urhoollinen Percy yrittää pelastaa Puoliveristen kesäleirin antiikin hirviöiden kynsistä.

Newyorkilaista Percy Jacksonia pidetään koulussa surkeana oppilaana. Todellisuudessa hän on merenjumala Poseidonin poika. Kun muilla alkaa leppoisa kesäloma, Percy lähtee Puoliveristen leirille.

Perillä selviää, että leiriä ... (lisää)

Palava labyrintti (Apollon, #3)Merenjumalan poika (Olympoksen sankarit, #2)Labyrinttitaistelu (Percy Jackson, #4)Vaiennut oraakkeli (Apollon, #1)Athenen merkki (Olympoksen sankarit, #3)
Uusin jäsen: fiona