Rubiininpuna (Rakkaus ei katso aikaa #1) - Kerstin Gier8

Kirja-arvio :: Rubiininpuna

Kirjoittanut Yö (Eit)

Mielestäni ihan hyvä kirja. Kirjailia käytti melko useasti ilmausta; "Niin tai näin...". Kirja eteni melko hitaasti, mutta oli siitä huolimatta hyvin mielenkiintoinen. Suosittelen kirjaa lämpimästi muollekkin. Sitten vain seuraavaa kirjaa lainaamaan kirjastosta :)

Black Friday: Adlibris tarjoaa 10% alennuksen kirjoista koodilla BLACK21 (voimassa 28.11.2021 saakka)

Rubiininpuna

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Riitta Virkkunen. Sidottu.

ROMANTTINEN AIKAMATKASEIKKAILU ALKAA

Gwendolyn on tuiki tavallinen 16-vuotias lontoolaistyttö, mutta hänen perhetaustansa on jotakin aivan muuta. Joillakin Gwenin sukulaisista on aikamatkaajan geeni, ja hänen sukupolvessaan geeni on hänen nirppanokkaisella serkullaan Charlottella. Koko suku odottaa herkeämättä, koska Charlotten ensimmäinen matka menneisyyteen koittaa. Gwendolynin arki on Charlotten tarkoin vartioidun elämän rinnalla melko tavallista, kunnes hän yhtenä päivänä saa huimauskohtauksen ja hetken päästä huomaa olevansa entisaikojen Lontoossa. Aikamatkageeni onkin piillyt Gwendolynin perimässä!

Osa kateellisista sukulaisista ei tahdo uskoa, että Gwendolyn on valittu osaksi vuosisataista kohtalonyhteyttä, kahdentoista jalokiven ketjua, mutta yhtä kaikki häntä aletaan salaisen veljeskunnan toimesta valmistella tuleviin aikamatkoihin, joilla hän täyttää mystistä tehtävää ikätoverinsa, samaista aikamatkageeniä kantavan komean mutta raivostuttavan Gideonin kanssa.

Kerstin Gierin romaanitrilogia on ollut huikea kansainvälinen menestys. Rubiininpuna oli Der Spiegel -lehden bestseller-listalla 52 viikkoa, ja trilogiaa on myyty saksassa yli miljoona kappaletta. Kirjasarjan käännösoikeudet on myyty 25:een maahan, ja siitä on tekeillä elokuva.