Kirja-arvio: Smaragdinvihreä

Kirjoittanut LittleJane - 3.0

Viimeinen kirja nitoo hyvin koko sarjan yhteen. Vaikka olenkin lukenut kaksi edellistä kirjaa jo kauan aikaa sitten pääsin tarinaan heti mukaan. Päähenkilö Gwen ei ole ollut tarinan aikana ollenkaan makuuni. Gideon ja Gwen ovat tunteneet kaksi viikkoa ja Gwen puhuu rakkaudesta. Onkohan mulla väärä käsitys rakkaudesta koska mielestäni rakkaus ei synny kahdessa viikossa. Ärsytti aivan suunnattomasti koko kirjan ajan. Jos tarina olisi sijoittunut pitkään ajan jaksoon, niin pystyisin paremmin uskomaan Gideonin ja Gwenin rakkauteen. Muuten tarina on mielenkiintoinen ja hyvin rakennettu. Kokonaisuudessaan tarina loistava mutta ehkä välillä hiukan liian lapsellinen.

Tietoa kirjasta :: Smaragdinvihreä

Kerstin Gier Julkaistu: elokuu 8, 2014
Tyylit: fantasia, romantiikka, nuoret
Avainsanat: aikamatkustus, elokuva

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Ilona Nykyri. Sidottu.

Aikakaudesta toiseen seikkaillut Gwendolyn on aivan maassa. Oliko Gideonin rakkaudentunnustus lainkaan todellinen?

Särkynyttä sydäntä ei ole kuitenkaan aikaa jäädä parantelemaan, sillä sukunsa aikamatkaajageeniä kantavalla Gwenillä on pian aivan uusia huolia. Hänen pitäisi toteuttaa tehtävänsä aikamatkaajana, kun vain tietäisi mikä se on… Saint-Germainin kreivin menneisyydessä ... (lisää)

Käärmeen lahja (Näkijän kirja, #3)Suihkukaivon taikaMustan tornin valtias (Taistelupeli, #2)Aika taistelun ja tähtivalon (Karou-trilogia, #2)Kätkijät taivasalla (Kätkijät, #2)
Mira
Uusin jäsen: touko kumpulainen