Sinitähden tarina (Soturikissat-erikoisseikkailut #3) - Erin Hunter 8.94   72

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Nana Sironen. Sidottu.

»Sinä olet tuli, joka roihuaa metsässä… Mutta varo! Vesi tukahduttaa hurjimmatkin liekit.»

Neljä villien kissojen klaania on asunut metsässä sukupolvien ajan kukin omalla reviirillään. Klaanien välit ovat kuitenkin kireät, ja Myrskyklaanin on näytettävä voimaansa pitääkseen puolensa ahneita naapureitaan vastaan.

Näinä epävarmoina aikoina syntyy Myrskyklaaniin siniharmaa naaraspentu. Hänen on ennustettu olevan voimakas kuin tuli ja nousevan klaanissaan suuruuteen; ennustuksen mukaan tämä voima ei kuitenkaan voi suojella häntä voittamattomalta viholliselta.

Sinipentu varttuu, taistelee klaaninsa soturina ja ansaitsee viimein päällikkönimensä. Menneisyyden tarkoin varjellut salaisuudet uhkaavat kuitenkin nousta pintaan – ja Sinitähden mielessä kaikuu Hanhisulan ennustus: Vesi on sinut tuhoava.

Ensimmäisissä Soturikissat-kirjoissa seikkailee Myrskyklaanin päällikkö Sinitähti. Sinitähden tarina on itsenäinen erikoisseikkailukirja, joka kertoo Sinitähden tiestä klaaninsa mahtavaksi johtajaksi.

Keskustelu: Erin Hunter (13 viestiä)

Kirja julkaistu joulukuu 12, 2014 (Art House)
Alkuperäinen nimi Bluestar's Prophecy

Haukkasiiven taival (Soturikissat-erikoisseikkailut #9) 8.76   4
Tiikerisydämen varjo (Soturikissat-erikoisseikkailut #10) 10.00   2

Sopu
elokuu 3, 2016

Sinitähden tarina on yksi lempi soturikissa kirjoistani. Se oli kiinnostava. Sinitähteä oli paljon helpompi ymmärtää kirjan luettuani. Sinitähti oli alunperinkin yksi lempi hahmoistani ja odotin kirjaa kauan ennen kuin se tuli. Kirja oli jännittävä alusta loppuun, ja se oli erittäin koukuttava.

Ida
elokuu 9, 2015

Oi miten paljon pidin tästä kirjasta. Olin ihan innoissasni ku tämä ilmestyi ja ostin sen heti kirjakaupasta. Sinitähden elämä oli tiivistetty yhteen kirjaan ja yllätyin miten vanha Sinitähti oli. Tärkeät hahmot olivat pieniä ja harmittaa kun suurin osa Myrskyklaanin kissoista oli kuollut ennen Villiin luontoon alkua. Ohdakekynsi raivostutti minua sanoin kuvaamaomasti. Eniten minä pidin Tammisydämestä. Vaikea kirjoittaa arviota kun on lukenut kirjan aikoja sitten, mutta pääasia on se että kirja on ihana ja loistava!

Soturikissat-fani03
maaliskuu 22, 2015

Selkeesti paras erikoisseikkailu. Vaikka Sinitähti oli ollu jo monissa kirjoissa niin tämä oli kumminkin tosi yllättävä! Suosittelen ehdottomasti!!

Jokke
maaliskuu 4, 2015

Paras erikoisseikkailu! Ainoa ikävä puoli on isot hypyt ajassa, mutta ilman niitä kirja olisi ollut jo niin paksu, että lukeminen esim. autossa olisi käynyt hankalaksi. Tosi mielnkiintoisesti kerrottu tarina, joka ei tunnu tylsältä missään vaiheessa, vaikka soturikissat -sarja paljastaakin tämän kirjan tapahtumista jotakin. Esimerkiksi Siniturkin luopuminen pennuistaa mainitaan sarjassa.

CookieCandyCat
helmikuu 21, 2015

Minusta tämä oli hyvä kirja. Lopussa kyllä häiritsi se, että tuli noita aikahyppyjä. Olisin mielelläni halunnut nähdä jotain Valkotassun koulutuksesta. Kävi myös sääliksi Rastaskarvaa. Tämä on ainakin tällä hetkellä suosikkikirjani erikoisseikkailuista.

Verhottu
tammikuu 17, 2015

Hyvä kirja olisi saanut jatkua pidempään ja joistan kohdista olisi voinut kertoa enemmän mutta suosittelen

Lilli Pii
tammikuu 16, 2015

Villiin luontoon on saanut kilpaijan paras soturikissat kisassa! Paras erikoisseikkailu tähän mennessä.

vwaltari
vwaltari