Kirja-arvio: Syntymälahja

Kirjoittanut Mystinen tyttö - 5.0

Rakastuin tarinaan Posta ja Katsasta! Alun kankeuden jälkeen kirja veti minut sisälle maailmaan, missä en ennen ollut käynyt. En odottanut kirjasta kovinkaan paljon, sillä se ei vaikuttanut lupaavalta takakannen perusteella. Osasin silti odottaa, että huonolta vaikuttava kirja onkin parempi kuin useimmat hyvältä näyttävät kirjat. Teksti oli sulavaa ja helppoa luettavaa, vaikka olisin lukenut puoliunessa, olisin varmasti pysynyt kärryillä. Haluaisin ehdottomasti lukea lisää Posta ja Katsasta, minkä vuoksi on harmi, että toisia osia ei ilmeisesti aiota suomentaa. Idea on aivan mahtava! Tyttö, joka omistaa tappajan leiviskän. Kaiken lisäksi idea oli toteutettu mahtavasti. Vahva päähenkilö on muutenkin mieleeni. Ja vaikka Katsa ei sisäisestikään ollut niin vahva kuin odottaa saattoi, hänessä oli kaipaamaani vahvuutta. Suosittelen kirjaa ehdottomasti kaikille fantasian ystäville!

Tietoa kirjasta :: Syntymälahja

Kristin Cashore Julkaistu: syyskuu 18, 2009
Tyylit: fantasiakorkea fantasia, nuoret
Avainsanat: mythopoeic-palkinto

Alkuteos ilmestynyt 2008. Suomentanut Maria Lyytinen. Päällys: Mika Tuominen. Sidottu.

Mythopoeic-palkinto (paras nuortenkirja) 2009, Southern Independent Booksellers Alliancen nuortenkirjapalkinto 2009. Andre Norton -palkintoehdokas 2008, William C. Morris YA Debut Award -ehdokas 2009.

Lady Katsan silmät ovat eri paria, toinen vihreä, toinen sininen. Kahdeksanvuotiaasta hän on tiennyt olevansa erilainen. On muita tyttöjä, joiden erityiskyky on hoitaa eläimiä tai ... (lisää)

AnachéMahti (Korpinkehät, #3)Zarazethin avaimetNaondel (Punaisen luostarin kronikoita, #2)Maresin voima (Punaisen luostarin kronikoita, #3)
Uusin jäsen: Emilia Suzi