Haltijan poika (Jouni #2) - Sari Peltoniemi5

Kirja-arvio :: Haltijan poika

Kirjoittanut Verhottu

Kansi oli hieno ja puoleensavetävä. Mutta minusta kirja oli huono en päässyt kirjan juoneen mukaan eikä se temmannut minua mukaani. Huono.

Haltijan poika

Sidottu.

Ketä huutaa apuun, kun myrsky raivoaa, lumi upottaa ja kylmät kourat kurottuvat kohti?

Jouni on aloittanut lukion. Tavallinen Uolevi -bändi jatkaa harjoituksia ja valmistautuu halloweenkeikkaan. Sevettijärven-matkan jälkeen Jouni on lakannut nukkumasta: hän ei tarvitse enää unta. Koko syksyn hän on kulkenut yössä ja etsinyt merkkejä äidistään. Hän on kohdannut olentoja, joita ei tiennyt olevan olemassakaan. Suurimman yllätyksen tarjoaa kuitenkin oma sisko Saara.

Sitten tulee halloween, josta Jounia on varoitettu. Halloweenin yönä hänen ei pidä astua ulos, koska silloin ovat vainajat liikkeellä. Jännittävä seikkailu vie Jounin ja Saaran aliseen maailmaan. Löytävätkö he sieltä vastauksen haltijaäitinsä arvoitukseen?

Haltijan poika on jatkoa kirjalle Kuulen kutsun metsänpeittoon. Romaani ammentaa aineksia niin kauhutarinoista kuin kolttasaamelaisesta perinteestäkin.