Kirja-arvio: Uskollinen

Kirjoittanut Pyrexia - 2.0

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Olen hyvin pettynyt tähän kirjaan, odotin paljon enemmän viimeiseltä osalta. Kirjassa ei tapahtunut paljoa mitään, kieroiltiin ja kieroiltiin vähän lisää. Kun tuli kohta, jossa ajattelin että nyt tapahtuu jotain, niin ei. Ja olen aina ihmetellyt tässä kirjasarjassa, että miksi niissä täytyy tappaa niin paljon tuttuja hahmoja? Ja tästä päästään analysoimaan kirjan loppua, joka ei oikein miellyttänyt minua, koska yleensä pidän lopusta jossa päähenkilö(t) voi oikeasti huokaista helpotuksesta, kenties rakastua, ja suunnitella tulevaisuutta. Kirja itsessään sisälsi ihan liikaa kirjoitusvirheitä ja lauseista puuttui sanoja, oikeasti, eikö kukaan tarkasta kirjojen oikeinkirjoitusta ennen julkaisua? Ettei olisi kiireellä tuupattu kirja ulos…? (Ensimmäisessäkin osassa oli kirjoitusvirheitä, mutta ne annoin vielä anteeksi, koska kuvittelin ettei toisissa kirjoissa enää kirjoitusvirheitä löydy). Kun kuitenkaan kirjat eivät ole ilmaisia, niin toivoisin että niissä ei vilistäisi kirjoitusvirheitä lähestulkoon joka sivulla. Syy, miksi annoin silti kaksi tähteä, johtuu ihan siitä viimeisten sivujen tunteiden kuvaamisesta, joka oli kirjoitettu kauniisti, niistä kuvastui kaipuuta ja ikävää.

Tietoa kirjasta :: Uskollinen

Veronica Roth Julkaistu: tammikuu 15, 2015
Tyylit: scifidystopia, nuoret
Avainsanat: elokuva

Alkuteos ilmestynyt 2013. Suomentanut Outi Järvinen. Kannen kuva ja suunnittelu: Joel Tipple. Sidottu.

Outolintu-trilogian odotettu päätös!

"Yksi valinta määrittää sinut!"

Trisin maailma on pirstaleina. Osastoihin perustuva yhteiskunta, kaikki mihin hän on aina uskonut, on hajalla. Siksi ei olekaan ihme, että Tris tarttuu mahdollisuuteen lähteä Neljän kanssa tutkimaan mitä salaisuuksia löytyy kaupungin rajojen ulkopuolelta.

Neljän ja Trisin vuoropuhelu kertojana tuo Outolintu-trilogian päätösosaan uuden, voimakkaan ulottuvuuden.

Requiem: Rakkaus palaa (Delirium-trilogia, #3)Pandemonium: Rakkaus on kapinaa (Delirium-trilogia, #2)Ainoa (Valinta-sarja, #3)Ihon alaisetTäydellinen (Viallinen, #2)
Uusin jäsen: Hilla Karjalainen