Siis vihdoinkin tää on suomennettu! Oon kuullut tästä sarjasta ekan kerran jo vuosia sitten, ja on kerennyt jo omat enkunkieliset kopiotkin hyllyyni livahtaa. Tää sarja on siis aivan mahtava. Newt on ehdottomasti lempihahmoni. Elokuvassakin Newt on söpö, mutta kirjoissa ennen kaikkea fiksu & päättäväinen. Newt on -- jotenkin sanoinkuvaamaton. Mutta pointtini on, että koko Maze Runnerin maailman yksi palanenhan on slangi ja ain't -ilmaisut (takakansikin engl.: "If you ain't scared, you ain't human." ja suom. "Jos et pelkää, et ole ihminen."). Suomennoksessa on varmaan käytetty kirjakieltä. Tylsää! Enkä tiedä varmasti, mutta luulisin, että The Glade (labyrintin sisällä oleva yhteiskunta) on suomennettu leiri. Ja Gladers tietysti leiriläiset. Kansikuvankin valinta on epäonnistunut; voi tylsyys tuon suomenkielisen kannen kanssa! No, kai se pitää lukea nähdäkseen, kuinka se on suomennettu... Ja ai niin! Annoin 4.5 tähteä tarinan takia. Ja koska Newt.

Tietoa kirjasta :: Labyrintti

James Dashner Julkaistu: maaliskuu 3, 2015
Tyylit: scifidystopia, nuoret
Avainsanat: ekokatastrofit, elokuva

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Jussi Korhonen. Nidottu.

”Jos et pelkää, et ole ihminen.”

Huikean elokuvasovituksen syksyllä 2014 saanut Maze Runner – Labyrintti on koukuttava kertomus Thomasista, joka herää hissistä muistamatta muuta kuin nimensä. Kärpästen herran kaltaisissa tunnelmissa Thomas kohtaa lauman lapsia aukiolta, jota ympäröivät kivimuurit. Pakeneminen voi alkaa.

lisää)

Pandemonium: Rakkaus on kapinaa (Delirium-trilogia, #2)Eliitti (Valinta-sarja, #2)Lyijykaupunki (Tripodien aika, #2)Toisaalla (Jäljellä/Toisaalla, #2)Halki ikiyön (Paljaan taivaan alla, #2)
Uusin jäsen: Ruska