Kirja-arvio: Labyrintti

Kirjoittanut kesyrottafanitus - 5.0

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Innostuin kirjan lukemisesta heti leffan katsottuani! En viitsinyt alkaa enkuksi lukemaan sarjan kirjoja, joten päätin venailla tätä suomennosta. Kirja oli todella upea ja juoni kulki sujuvasti eteenpäin. Parempi kuin itse leffa, vaikka sekin oli aivan ihana! Minhosta tuli jo leffan katsottua suosikkihahmoni, joskin myös Newtistä, Thomasista ja Teresasta pidin. Minho nyt vaan oli jotenkin niin ihanan määrätietoinen johtajaluonne ja sillä viisiin. Mutta palatakseni itse kirjaan: todellakin suosittelen lukemaan! Kirja oli aivan niin hyvä kuin oletinkin, ehkä meni jopa hieman yli odotusten. Ainut mihin en ollut tyytyväinen oli kannen kuvitus. Odotin samankaltaista kantta kuin englannin kielisessä, sillä se oli jotenkin hienompi. Menihän tuokin silti jotenkin. Kirja oli joka tapauksessa todella ihana, mielenkiintoinen, raaka ja koukuttava. Dashner osasi selkeästi asiansa. Suomentajan työhönkin olin muuten ihan tyytyväinen, mutta ärsytti kun WICKED oli käännetty PAHA:ksi. Loppu jäi kuitenkin sopivasti auki ja odotan innolla jatkoa!

Tietoa kirjasta :: Labyrintti

James Dashner Julkaistu: maaliskuu 3, 2015
Tyylit: scifidystopia, nuoret
Avainsanat: ekokatastrofit, elokuva

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Jussi Korhonen. Nidottu.

”Jos et pelkää, et ole ihminen.”

Huikean elokuvasovituksen syksyllä 2014 saanut Maze Runner – Labyrintti on koukuttava kertomus Thomasista, joka herää hissistä muistamatta muuta kuin nimensä. Kärpästen herran kaltaisissa tunnelmissa Thomas kohtaa lauman lapsia aukiolta, jota ympäröivät kivimuurit. Pakeneminen voi alkaa.

lisää)

Eliitti (Valinta-sarja, #2)Poltettu maa (Maze Runner, #2)Tripodien aikaViallinen (Viallinen, #1)Lyijykaupunki (Tripodien aika, #2)
Uusin jäsen: Ruska