Kirja-arvio: Artemis Fowl

Kirjoittanut Soturiorava - 4.5

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Todella hyvä kirja, mutta jotenkin odotin kuitenkin jotain parempaa. Siihen on syynä ehkä se, että olin kuullut tästä niin paljon hyvää, mutta muhun se ei iskenyt kuitenkaan sadalla prosentilla. Vain 90%:lla (jos laskee siitä kuinka paljon annoin tähtiä). Älkää kuitenkaan ymmärtäkö mua väärin. Pidin kirjasta todella paljon ja minun mielestäni kirjassa parasta oli kuinka ovela Artemis Fowl II oli. Toisaalta en pitänyt Artemiksen tunteettomuudesta sitten yhtään. Toisaalta Artemiksen teko pelastaa äitinsä oli todella hienoa. Mutta toisaalta se hienous mentiin pilaamaan kirjan viimeisillä sivuilla. Olenkin nyt kertonut kaiken mistä en pitänyt, mutta kerronkin nyt kaiken mistä pidin kirjassa. Pidin paljon kirjan maailmasta ja jo ennemmin sanoinkin, että pidin siitä miten ovela Artemis oli. Pidin myös monesta muusta asiasta kirjassa, mutta en tee tästä arvostelusta paljoa sen pidempää, jotenka en kerro niistä kaikista. No niin nyt olen ostanut jo seuraavankin osan jotenka taidan lukea sen jo pian. (Vihjailin siihen, että pidin kirjasta todella paljon ja aion lukea seuraavatkin osat).

Tietoa kirjasta :: Artemis Fowl

Eoin Colfer Julkaistu: 2001
Tyylit: fantasia, nuoret, seikkailu
Avainsanat: elokuva, keijut

Alkuteos ilmestynyt 2001. Suomentanut Jaakko Kankaanpää. Päällyksen kuva: Tony Fleetwood. Sidottu, kansipaperi.

”Pysy loitolla, ihminen. Et tiedä minkä kanssa olet tekemisissä.”

Vain 12-vuotias Artemis Fowl on tunnetun rikollissuvun nuorin vesa. Kun Artemis kaappaa rohkean menninkäiskomisario Holly Shortin panttivangikseen, maan alla asustavien keijujen, maahisten ja peikkojen yhteisrintama uhittelee päihittävänsä kevyesti nokkelan ... (lisää)

Artemis Fowl: Aikaparadoksi (Artemis Fowl, #6)TotuuskeijuArtemis Fowl: Viimeinen vartija (Artemis Fowl, #8)Artemis Fowl: Opalin kosto (Artemis Fowl, #4)Artemis Fowl: Atlantiskompleksi (Artemis Fowl, #7)
jp
Uusin jäsen: Antero Stenhammar