Kirja-arvio: Näkö

Kirjoittanut Soturikissat-fani03

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Oli todella mukava seurata kirjaa Närhitassun näkökulmasta (jos nyt sokeasta kissasta niin voi sanoa). Kirja veti puoleensa heti alussa enkä päästänyt sitä käsistäni ennenkuin olin lukenut sen. Kirja oli todella hyvä, välillä vähän otti päähän Närhitassun raukkamaisuus varsinkin parantajia kohataan, varsinkin kun tiesi jo etukäteen, että hänestä tulee parantajaoppilas.Närhitassun voimat ovat mahtavat ja myös se raukkamaisuus kuuluu asiaan, kun miettii itseensä ei-tyytyväistä sokeaa oppilasta. Jo Esinäytöksessä mieleeni tuli että Tulitähti voi joko "pelätä" kolmikkoa, tai yrittää antaa sen edetä opinnoissaan nopeasti. Oikeastaan molemmat osuivat jotenkuten oikein. Olen iloinen että Närhitassu löysi voimansa. Milloinkohan on Leijonatassun aika? Kirja oli kokonaisuudessa mahtava ja rakastuin ideaan heti. Olen lukenut kaikki muutkin Soturikissat, mutta Iltahämärän jälkeen tämä teki suurimman vaikutuksen. Suosittelen tätä ehdottomasti!!

Näkö

Alkuteos ilmestynyt 2007. Suomentanut Nana Sironen. Sidottu.

»Tulee kolme, veresi verta, jotka pitävät tähtien voimaa käpälissään.»

Järven ympäristöön kotiutuneissa soturikissaklaaneissa on kasvanut uusi kissasukupolvi - klaanien tulevaisuuden toivo.

Myrskyklaanin on tullut aika nimittää kolme uutta oppilasta, joilla on kunniakkaat sukujuuret: Leijonatassu, Paatsamatassu ja Närhitassu ovat jalojen soturien Oravaliidon ja Vatukkakynnen pentuja. Kaikilla kolmella oppilaalla on jokin poikkeuksellinen lahja, ja klaanin päällikkö Tulitähti käsittää heidän olevan Tähtiklaanin lupaama kolmikko.

Soturioppilaissa on kuitenkin jotain salaperäistä, ja uhkaava ennustus varoittaa tulevista vaikeuksista. Klaanisyntyisten kissojen keskuudessa kytee viha muukalaisia kohtaan, ja veren virta uhkaa viedä soturilain mennessään.

Kolmikon mahti on kolmas Soturikissat-sarja. Se on jatkoa Uusi profetia -sarjalle: pääosassa on nyt kissojen seuraava sukupolvi.