Kirja-arvio: Puoliksi paha

Kirjoittanut Amethystus - 2.5

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Mä olisin voinut lukea tämän kirjan aikaisemmin, ellei HETI ETUKANNESSA sitä oltaisi sanottu uudeksi Nälkäpeliksi. Anteeksi, mutta miten tämä on uusi Nälkäpeli? Nälkäpeli on scifiä/dystopiaa, tämä on FANTASIAA. Nämä kirjat painivat ihan eri sarjoissa! No niin, nyt kun tuo on saatu pois alta, niin voin sanoa että ihan rehellisesti pidin tästä kirjasta. Kyllä, aivan. Tää oli mun mielestä hyvä kirja, vaikka juoni ei ollutkaan kovin hääppöinen. Nathan siis on sekasikiö - hänen äitinsä on valkoinen hyvisnoita ja isänsä musta pahisnoita. Tästä syystä pojan pitää käydä valkoisten noitien neuvoston luona silloin tällöin arvioitavana, koska let's face it, neuvosto pitää Nathania pikimustana noitana ja haluaa päästää hänen isänsä päiviltä - siis heti kun Nathan auttaa heitä löytämään noidan. Nathanin seitsemästoista syntymäpäivä kuitenkin lähestyy, ja jos noita (tai noitanen) ei sinä päivänä saa kolmea lahjaansa ja juo vanhempiensa tai isovanhempiensa verta, se on nirri pois. Nathan siis pakenee etsiäkseen ja juodakseen isänsä verta, muita nimittäin ei ole äidin tehtyä itsemurha ja mummin kuoltua. Kuten sanoin, pidin tarinasta. Alussa oli hyvin, hyvin sekava olo siitä mitä tapahtuu, mutta homma parani loppua kohden. Nathan oli joskus todella ärsyttävä ja naiivi ja typerä, kun tappeli muiden kanssa tai kun kuolasi Annalisen perään, mutta hänessä on myös sitkeyttä josta pidin, ja hänen ajatuksenjuoksustaan oli mukava lukea. Yksi asia kuitenkin häiritsi - jätkä on koulussa, EIKÄ OSAA LUKEA TAI KIRJOITTAA. Mitä tämä nyt on?! Muita kiinnostavia henkilöitä oli Nathanin isä Marcus, joka oli ja pysyi mielenkiintoisena hahmona koko kirjan ajan, jopa lopussa kun hän lopulta tuli esiin. Myös pojan mummi ja Mercury-nimisen noidan avustaja Rose vaikuttivat kivoilta, ja mua harmitti kun ne kuoli. Gabriel oli vuoroin mukava ja vuoroin ärsyttävä hahmo, mutta jos mä saisin päättää mä tappaisin Annalisen ja tekisin Nathanista ja Gabrielista parin. Koska Annalise on ÄRYTTÄVÄ, ja tylsä. Varmaan paljon pahempi kuin Nathanin siskopuoli Jessica tai Annalisen veli Kieran. Sillä tytöllä ei ole mitään, ei mitään muuta kuin kyky saada Nathan kuolaamaan itseään. Varmaankin tässä ollaan yritetty saada aikaan mahdollisimman suloinen, herkkä ja viaton tyttö, mutta ollaankin saatu aikaan täysin ärsyttävä tapaus. Ja Nathanin pitäisi nyt tappaa isänsä, jos kerran haluaa pelastaa tyttönsä. Joo ei, antaa tytön kuolla rauhassa. Tästä huolimatta pidin kirjasta, niin kuin sanon jo kolmannen kerran. Kirja parani loppua kohden selvästi, ja nyt sitten varmaan etsin Puoliksi villin jostain käsiini!

Tietoa kirjasta :: Puoliksi paha

Sally Green Julkaistu: heinäkuu 2, 2014
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia, nuoret
Avainsanat: noidat

Alkuteos ilmestynyt 2014. Suomentanut Sari Kumpulainen. Sidottu.

Kuvittele, ettet osaa lukea etkä kirjoittaa, mutta parannut nopeasti – jopa noidaksi.
Alat voida pahoin, jos et pääse ulos pimeän ajaksi.
Vihaat valkoisia noitia, mutta rakastat Annalisea, vaikka hän on yksi heistä.
Olet joutunut virumaan häkissä neljätoistavuotiaasta saakka. Sinun pitäisi paeta ja löytää Mercury, musta noita joka syö pikkupoikia. Sinulla on aikaa siihen ... (lisää)

Voi noita noitiaJään valtakunta (Noitien taistelu, #2)Keskiyö ylläni (Kiekkomaailma (nuortenkirjat), #5)Rintsikoita ja luudanvarsia (Rachel, #1)Maaginen kaukoputki (Universumien tomu, #3)
Uusin jäsen: Essi Loponen