Reckless: Kiveen kadonnut (Reckless #1) - Cornelia Funke5

Kirja-arvio :: Reckless: Kiveen kadonnut

Kirjoittanut Rauna

En yhtään päässyt syventymään tähän mutta voi olla että annan tälle toisen mahdollisuuden kun luen tätä toisen kerran. En edes tunne kirjailijaa niin hyvin mutta kait se on niin satuihin liittyvää nimittää hänet kuningattareksi ettei se tälläkään kerralla säväyttänyt lukemaan, mutta kun katoin sanaa Grimlinin veljekset olin jo sitä mieltä että tämä maailma tulee olemaan niin taikauskoja, vainoja ja kaameeta kansansatua täynnä vähintään lainauksissa kun tietyt tutut juonenkaavat esiintyy koska kyllä me sadut muistetaan. Katsotaan kuinka oikeassa olen toisessa osassa (just skipping this)

Reckless: Kiveen kadonnut

Alkuteos ilmestynyt 2010. Perustuu Cornelia Funken ja Lionel Wigramin tarinaan. Suomentanut Marja Kyrö. Sidottu, kansipaperi.

”Menninkäisen kengät, peukaloisen lakki, norsunluunappi, palanen vesihiiden suomunahkaa – Will oli kätkenyt Jacobin tuliaiset vuoteensa alle, ja tarinat joita veli kertoi, muuttuivat Willin mielessä saduiksi.”

Grimmin satujen henki elää! Fantasian kuningattaren uuden sarjan vahva avaus nousi heti ilmestyttyään New York Timesin bestsellerlistalle

Jacobin ja Willin isä John Reckless on kadonnut salaperäisellä tavalla. Eräänä yönä Jacob löytää isänsä työhuoneesta tämän kirjoittaman viestin, joka jää vaivaamaan häntä. Peili aukeaa vain sille, joka ei näe itseään, viestissä sanotaan.

Peilin kautta Jacob tulee imaistuksi toiseen, omituisen kiehtovaan maailmaan, ja viikot ja vuodet kuluvat. Hän saattaa kadota maailmaansa viikkokausiksi, uhraamatta ajatustakaan pikkuveljelle.

Kun Will seuraakin veljeään peilin toiselle puolelle, Jacobin vuosia varjelema salaisuus paljastuu. Nyt hänen on pelastettava pikkuveli karmealta kohtalolta: löydettävä keino, jolla pysäyttää Willin muuttuminen kiveksi. Mutta onko jo liian myöhäistä?

Grimmin tarinoitten innoittamana kirjailija vie lukijan taikamaailmaan, joka on täynnä toimintaa ja ihmeellisiä tapahtumia.