Kummat - Sari Peltoniemi7

Kirja-arvio :: Kummat

Kirjoittanut Rauna

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Tämä oli ensimmäinen lukemani kirja Noitalinna Hurraa:n ex.jäseneneltä mikä oli yhtiä seikkoja minkä takia halusin plarata tämän loppuun asti. Rakastan kirjan ulko-asua ihmeen paljon kuin myös muistan tästä asioita. Varsinkin sen kun Maarit antaa joululahjoja kavereilleen eikä se huivi/huppu niminen tyttö omastaan tykännyt. Maarit onkin se lempeäpuolinen päähenkilönä joka nauttii nörttiharrasteistaan ja jonkin aikaa myös joukon ainoalta pojalta saamastaan huomiosta. Voi olla että omaksun tosi hyvin Peltoniemen tyylin kotoisaksi kun se liittyy tavalliseen arkeen mutta myös keskiaikaiseen satukerrontaan, ja näitähän jostain suomalaisuuden oikuista löytyy. En ole kirjanörtti mutta diggasin lukemastani täysin pistein. :]

Black Friday: Adlibris tarjoaa 10% alennuksen kirjoista koodilla BLACK21 (voimassa 28.11.2021 saakka)

Kummat

Kansi: Timo Mänttäri. Sidottu.

\"Satelliittitutkien ulottumattomissa kiersi maata pienehkö ellipsinmuotoinen alus.
Oletko taas antanut Gwarpin leikkiä ihmisillä?
– Lupasin sille pienen kokeilun, jos se syö puuronsa loppuun.
– Ja minä kun olen yrittänyt opettaa sille, että ihmiset eivät ole mitään leikkikaluja.\"

Maarit on aivan tavallinen nuori, joka huomaa itsessään jotain outoa.

Kun yksi asia vinksahtaa perusteellisesti, ei muitten asioitten vinksahdus enää niin paljon järkytä. Kerrankos sitä nuori nainen jakaa poikaystävän viiden muun tytön kanssa, ja kautta aikainhan on ollut niitä ihmisiä, joitten täytyy teljetä ovensa täydenkuun aikaan. Uudet ystävät hämmästyttävät hyvässä ja pahassa, ja Maarit saa intensiivikurssin siitä mitä kaikkea ihmiseen voi mahtua. Elämä on kummaa, mutta lumoavaa.