Pedon veri (Sookie Stackhouse #9) - Charlaine Harris10

Kirja-arvio :: Pedon veri

Kirjoittanut anmamat

Luen harvemmin kirjoja englanniksi, mutta The Sookie Stackhouse Novels -kirjat olen lukenut alkuperäiskielellä, koska jopa kyseisten kirjojen suomennetut nimet saavat karvani nousemaan pystyyn. Tämänkin kirjan nimen suomennosta olisi voinut harkita vielä kertaalleen... Mutta asiaan! Pidän kovasti kirjailijan kirjoitustyylistä sekä hänen konstailemattomasta tavastaan kuvata tapahtumia. Aiemmat kirjasarjan osat ovat usein jossain vaiheessa olleet hieman tylsähköjä ja niiden loppuun lukeminen on ollut haastavaa, mutta tämän kirjan luin hujauksessa. Englannin kielikään ei tuottanut tällä kertaa juurikaan vaikeuksia. Suosittelen!

Pedon veri

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Sari Kumpulainen. Sidottu.

YLILUONNOLLISET UUTISET JÄRISYTTÄVÄT MAAILMAA

Kun vampyyrit tulivat arkusta ja paljastivat olemassaolonsa tavalliselle maailmalle, moni ei arvannut, että se oli vasta alkua. Nyt on ihmissusien ja muiden muodonmuuttajien vuoro. Yliluonnolliset piirit jo läpikotaisin tunteva Sookie Stackhouse ehtii huokaista helpotuksesta, kun suuri paljastus otetaan Bon Tempsissa vastaan kutakuinkin hyvin. Mutta sitten Merlotte’s-baarin takapihalta löytyy ihmispuuman ristiinnaulittu ruumis.

Sookie päättää selvittää, kuka murhateon teki ja miksi. Hän ei kuitenkaan arvaa, että samaan aikaan vampyyri- ja ihmissusikuntaakin vanhempi, voimakkaampi ja salaisempi yliluonnollisten olentojen joukko valmistautuu sotaan. Ja Sookie on tässä sodassa aivan liian inhimillinen pelinappula.