Lumoava kaaos (Loihtijakronikka #3) - Kami Garcia, Margaret Stohl8

Kirja-arvio :: Lumoava kaaos

Kirjoittanut LittleJane

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Siitä oli ollut jo vähän aikaa kun viimeksi olin lukenut edellisen osan. Mutta se ei oikeastaan haitannut. Totta kai uusimmat hahmot ja Maconin palaaminen kuolleista oli unohtunut täysin ja olin ihan äimistynyt, että Macon onkin elossa ja selasin toista kirjaa ihan ihmeissäni. Tapahtumia kuitenkin kerrattiin, niin olihan sitä jotenkin kartoilla. Tässä kirjassa ei oikeastaan tapahtunut mitään hetkauttavaa. Tuntui vain, että kaikki toivo olisi heitetty pikku hiljaa pois. Amma ei ollutkaan voittamaton, Lenan valinta ei ollutkaan oikea ja koko kaupunki on ihan sekaisin. Vaikka kirja onkin sekava ja hahmot hyvin outoja, nautin niin paljon lukea näitä kirjoja. Tunnen olevani kotona kun luen näitä kirjoja. Ne vaan siirtävät ajatukset pois kaikesta muusta kun yrität miettiä, että ketä joutuu uhraamaan henkensä. Ja vaikka ei mitään huippu kirjoja ole, kannattaa lukea jos jaksat lukea teinidraamaa ja loihtijoiden arjesta.

Lumoava kaaos

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Aila Herronen. Sidottu.

Jotkin valinnat ovat vaikeita – toiset koituvat kuolemaksi.

Tämä kesä muuttaa sekä loihtijoiden että kuolevaisten maailman.

Gatlinin pikkukaupunki on kaaoksen kourissa: heinäsirkkaparvia, sietämättömiä helleaaltoja ja yliluonnollisia hirmumyrskyjä seuraa toisensa perään. Niin pelottavaa kuin kaaos onkin, Ethanille se merkitsee myös tervetullutta katkosta yhä pahempien painajaisten keskelle – painajaisten, jotka seuraavat häntä jo unen ulkopuolelle.

Loihtijatyttö Lenan ja kuolevaisen Ethanin rakkaudelle ei ole kirjoitettu onnellista loppua.