Auringonlasku (Soturikissat: Uusi profetia #6) - Erin Hunter7

Kirja-arvio :: Auringonlasku

Kirjoittanut Lilli Pii

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Pidän tästä. Vihdoin olen sopeutunut päähenkilön vaihdokseen ja alkanut tajuta, että ei se Tulitähti palaa enää päähenkilöksi. Vatukkakynnellä on tukalat paikat. Ei se olisi halunnut tappaa ketään. Ne muut olivat ihan "Vätukkakynsi on petturi." Tuhkapentu on suosikki hahmoni. Onhan hän aivan erityinen pentu, joka ei päässyt toteuttamaan kohtaloaan ja sai uuden mahdollisuuden.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Auringonlasku

Alkuteos ilmestynyt 2007. Suomentanut Nana Sironen. Sidottu.

Myrskyklaanin leiriin hyökänneet mäyrät ovat jättäneet jälkeensä suuren sekasorron, eikä klaanin varapäällikön Harmaaraidan kohtalosta ole vieläkään mitään tietoa. Jotta klaanissa säilyisi järjestys, Tulitähden on päätettävä pian, kenet hän nimittää uudeksi varapäälliköksi.

Nuori vallanhimoinen soturi Vatukkakynsi odottaa kiihkeästi tulevansa valituksi. Hänen riitansa Oravaliidon kanssa on viimein ohi. Hän kuitenkin jatkaa salaisia yöllisiä tapaamisiaan isänsä Tiikeritähden ja velipuolensa Haukkahallan kanssa, ja Tiikeritähti lietsoo poikiaan vallankaappaukseen.

Lopulta Vatukkakynnelle koittaa totuuden hetki: hänen on ratkaistava, haluaako hän seurata isänsä käpälänjälkiä vai pysyä uskollisena päällikölleen.

Uusi profetia on toinen soturikissojen seikkailuista kertova sarja. Auringonlasku on sarjan päätösosa.