Kirja-arvio: Maresi

Kirjoittanut Saki - 3.5

Luin tämän itseasiassa koulun takia, kun meillä oli nuorten/lasten kirjan lukuprojekti, jä näin tämän kirjakaupassa. Päätin ostaa, vaikka vaikuttikin vähän pienemmille suunnatulta kuin minä itse. Ihan hyvä, alussa parempi, lopussa huonompi, mutta mikään ei ole täydellistä. Kirjan maailma on mielenkiintoinen ja se käsittelee naisten asemaa naisten näkökulmasta, mikä on hyvä minun mielestäni. Kirja ei ollut mitenkään toiminnantäyteinen, mutta itseasiassa en sellaista odottanutkaan. Tämä voitti finlandia-palkinnon ihan syystä.

Tietoa kirjasta :: Maresi

Maria Turtschaninoff Julkaistu: syyskuu 5, 2014
Tyylit: fantasiakorkea fantasia, nuoret
Avainsanat: finlandia-palkinto, kotimainen

Alkuteos ilmestynyt 2014. Käsikirjoituksesta suomentanut Marja Kyrö. Sidottu, kansipaperi.

Finlandia Junior -palkinto 2014. Kuvastaja-palkintoehdokas 2015.

Ravisuttava tarina kotimaiselta fantasian mestarilta!

Maresi on poikkeuksellisen vaikuttava teos, jonka Tammi julkaisee yhtä aikaa suomenruotsalaisen (S&S) ja ruotsalaisen (Berghs) kustantajan kanssa. Kirjailija on onnistunut luomaan täyteläisen ja tyylillisesti huikean tarinan, ... (lisää)

Taistelun myrskyt (Throne of Glass, #5)Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)AnachéSaarto ja myrsky (Grishaversumi, #2)Tuulien koti (Vuorileijonan varjo, #8)
Kultasuu
Uusin jäsen: Mervi Tervo