En tiedä mikä meni pieleen. En missään hetkessä saanut otettua kiinni juonesta, hahmoista, tapahtuma paikasta jne. Enkä ymmärrä miksi! Kirjan idea oli nerokas, teksti oli helposti luettavaa ja sujuvaa, hahmot olivat kiinnostavia ja kutakuinkin omaperäisiä. Ehkä kirjaa oli hiukan pitkitetty, mutta mikään ei ollut turhaa, ei hahmot, eikä tapahtumatkaan. Näin jälkeenpäin ajateltuna kirja oli kaunis. Sitä ei ehkä lukiessa ymmärtänyt, mutta nyt tajuan, että siinä oli jotain puhdasta ja upeaa. En tiedä opinko arvostamaan sinistä taivasta ja aurinkoa, joka esiintyy meille joka päivä, mutta jokin muuttui minussa. Tässä kirjassa unelmoitiin paremmasta tulevaisuudesta, maailmasta jossa voi elää ja nauttia elämisestä, teos auttaa käsittämään, että aurinko ei ole itsestään selvyys. Kaikesta huolimatta en ole pettynyt kirjaan ja kaiken lisäksi sain tutustua varmaan yhteen upeimmista henkilöistä Vayuun. Hänestä haluaisin lukea joskus lisää. Suosittelen ehdottomasti!

Tietoa kirjasta :: Nokkosvallankumous

Siiri Enoranta Julkaistu: huhtikuu 26, 2013
Tyylit: scifidystopia, fantasia, nuoret
Avainsanat: kotimainen

Sidottu.

Topelius-palkintoehdokas 2013, Kuvastaja-palkintoehdokas 2013.

Tummanpuhuvaa dystopiaa kapinasta ja nuoresta rakkaudesta

Äitinsä kuolinvuoteella Vayu saa tietää olevansa Granitoja, joiden suonissa virtaa kivijumalien veri. Hänen tulee etsiä portti parempaan huomiseen, portti jonka avain hän itsekin on.

Dharan, Marmor-suvun viimeinen, taistelee perinistien tukemaa mätää hallitusta ... (lisää)

Kohtalot (Viillot, #2)Ami - Tähtien lapsiSalatun voiman kaupunki (Mystic City, #1)Viillot (Viillot, #1)Lumotar
Tea-Marisa Kinnunen
Uusin jäsen: Tea-Marisa Kinnunen