Wayward Pines: Ei pakotietä

@ Blake Crouch
Wayward Pines: Ei pakotietä (Wayward Pines #1) - Blake Crouch 7.56   40

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Ilkka Rekiaro. Nidottu.

Tervetuloa Wayward Pinesiin, aitoamerikkalaiseen unelmaan!
Ja agentti Ethan Burken pahimpaan painajaiseen.

Salaisen palvelun agentti Ethan Burke saapuu Wayward Pinesin pikkukaupunkiin etsimään kadonneita kollegojaan ja joutuu rajuun kolariin. Tultuaan tajuihinsa Ethan huomaa, että kaikki hänen tavaransa ovat kadonneet. Kukaan ei tunnu uskovan, kuka hän on. Tilanne mutkistuu entisestään, kun Ethan huomaa, ettei hän saa yhteyttä kaupungin ulkopuoliseen maailmaan. Outo sattumus seuraa toistaan, kunnes Ethan on varma, että jotakin on pahasti vialla. Mitä lähemmäksi totuutta hän pääsee, sitä selvemmäksi käy, ettei idyllinen pikkukaupunki ole ollenkaan sitä miltä näyttää. Mutta ei ole Ethan Burkekaan.

Kirja julkaistu huhtikuu 23, 2015 (Tammi)
Alkuperäinen nimi Pines

Wayward Pines: Viimeinen kaupunki (Wayward Pines #3) 6.14   22
Wayward Pines 8.00   1

Eija
marraskuu 7, 2021

Samantyyppistä mysteeriä kuin Twin Peaksissä tai vaikkapa Lostissa. Ihan vetävä tarina. Ikävä kyllä olin nähnyt jo TV sarjan silloin kun se tuli telkkarista, joten tiesin, miten tarina etenee. (6.10.2020)

Emelie
syyskuu 3, 2016

Aloin lukea tätä täysin tietämättömänä juonesta tai edes kirjan genretyypistä. Tarinan alku oli kiinnostava ja mielenkiinnon herättävä, mutta aika nopeasti tarina meni itseään toistavaksi ja tylsäksi. Hiukan tässä oli sellaista Twin Peaks tyylistä fiilistä, mutta muutamat selvät viittaukset Tw:een pistivät vain irvistämään. Kirjan tarinasta tuli hyvin paljon Hugh Howeyn Siilo mieleen, eikä todellakaan hyvässä mielessä. Kaiken kaikkiaan siis tylsähkö ja paikoitellen puuduttava lukukokemus, mutta plussaa siitä, että tarinaan oli saatu outoutta ajanvääntelyllä ja että lopun paljastus avasi koko tarinan.

Wind
heinäkuu 5, 2015

Helppolukuinen, mukaansatempaava ja viihdyttävä. Olisi ehkä ollut jännäkin, jos en olisi katsonut TV-sarjaa. Harmittaa, että tuli katsottu telsusta ennen kuin luin kirjan, olisin varmasti nauttinut kirjasta paljon enemmän! Jännitys latistui, kun tiesi mitä tulee.

HourglassEyes
toukokuu 3, 2015

Suosittelen ehdottamasti kaikille Twin Peaksiä ikävöiville, tässä tarinassa on sitä jotakin! =)

Gil-Dúviel
elokuu 31, 2016